• Anonym

Klamydia symptom??

Någon som har haft och kan nämna symptomen skulle jag vara jättetacksam!!

Isåfall har jag blivit smittad av min sambo...Blä

• Svar på tråden Klamydia symptom??
  • Anonym

Har också haft klamydia och blev smittad av min pojkvän. Man känner sig så äcklig, smutsig och kränkt. Men det är ju egentligen inte hans fel. De har väl inte gjort det med mening förhoppningsvis.
    Klamydia kan vara svårt att upptäcka eftersom det inte är så tydliga symptom. Gå coh kolla dig för säkerhets skull.

• Nyfiken gul

ur läkarboken:

Symtom Klamydia: Hos kvinnor kan det lätt misstas för urinvägsinfektion eftersom man kan få sveda vid kissning och känna sig kissnödig fast man inte är det. Symtomen förvärras ibland med rikligare flytningar, oftast flytningar som trådar sig och är helt genomskinliga.

mer ovanliga symtom är blödningar, ont i slidan och ont i bäckenet.

ÅTGÄRD: Avstå helt från sex tills du blivit diagnostiserad, har du partner bör även partnern genomgå test och bli behandlad för att inte föra smittan vidare mellan sig. Behandling sker med antibiotika.

• Anonym

Tack.
    Shit..bokar tid nu! .det verkar som jag kan ha klamydia..Ont i slidan har jag och svider både när jag kissar och annars ..
    har försökt bli med barn i ett år nu, kan det vara en anledning?

• lurksmulan

Men vet du att din sambo har klamydia? Det faller nämligen under smittskyddslagen och han måste då uppge alla han haft sex med och alla de kommer kallas för undersökning.
    Jag fick en sån kallelse för många år sen men jag hade inte klamydia.

Jag har hört att problemet med klamydia är att det inte alltid ger riktiga symtom.

Gå och testa dig för säkerhets skull!!
    Passa på och fråga om graviditetsplanera kan ha påverkats.

• Nyfiken gul

Inkubationstiden är ca 2 veckor så du bör nog ha ett allvarligt samtal med din sambo om du blivit smittad av honom.....

• Anonym

Ts här

Hjälp! jag testade mig for alla könssjukdomar precis innan vi träffades for ca 2 år sen och hade inget. jag har haft UVI symptom sen vi träffades och fått antibiotika flera gånger men har ej hjälpt sen kanske är det klamydia istället som jag nu burit på i 2 år!??

• Ingen

Jag gick med klamydia i flera år utan att märka något alls, och min sambo blev aldrig smittad, trots att vi var tillsammans i flera år innan klamydian uppdagades. Det enda som kan ha varit ett symptom är att mina menssmärtor under denna period var ännu mer överdjävliga än vanligt. Läkaren trodde att det kunde ha ett samband, men var inte säker.

• Anonym

Ts här.
    Ingen - Jag har också haft värre menssmärtor senaste tiden så det kan vara som du skriver!

• Ingen

TS: OK då är det nog bäst att du kollar. Eftersom jag förmodligen hade gått med klamydiainfektionen sedan INNAN jag blev tillsammans med min förra sambo, så har jag varit väldigt orolig för att inte kunna bli gravid. Men jag blev gravid direkt trots det (med nuv. sambo), så jag verkar inte ha tagit någon större skada. Min gynekolog sa i och för sig, att om man har en "tyst" klamydiainfektion så är risken mindre för skador, så det kan ju vara skönt att veta.
    Fast jag får det inte att gå ihop, för de varnar för att gå med klamydia länge pga sterilitetsrisken, men om man känner att man har det, så går man ju inte länge, eller va? Fattar inte riktigt hur det där hänger ihop...

• Ingen

Nyfiken gul: OBS! När jag fick reda på att jag hade klamydia, så hade jag varit tillsammans med samma kille i flera år, och INTE varit otrogen. Och dels tror jag inte att han heller var otrogen, men framförallt var han inte smittad, så det troligaste är att jag blev smittad INNAN dess. Det behöver alltså inte alls vara så att TS sambon har varit ute på fuffens nyligen.

• Anonym

Jag har väldigt väldigt svårt att tänka mig att min kille varit otrogen, jag tror faktiskt att han smittat mig sen vi blev tillsammans.

Svar på tråden Klamydia symptom??