• Åsalie

erfarenheter av bb - göteborg

Hej!

Ni som har fött barn i Göteborg! Jag skulle vilja höra vad ni har att säga om de BB som finns här. Hmmm, gissar att det bara är Östra och Mölndal som gäller?

Har någon av Er åkt längre för att hamna på ett BB som känns rätt? Varberg? Borås? M.m

Jag vill veta hur Ni blev behandlade (av BM läkare m.m) och vilka smärtlindringar som fanns som alternativ (akupunktur m.m)

Fick ni egna rum? Eget badrum? Fick mannen sova över?

Tack för hjälpen alla mammor - NI ÄR BÄST!

• Svar på tråden erfarenheter av bb - göteborg
  • ängeln 25

Jag födde på östra. Var super förutom en sköterska,men det gick ändå.. fick eget rum och mannen fick sova över om han ville.. Kostar så klart men ändå.. Maten var så där. kan ju köpa själv..Egen toa på rummet.

• mammas älskling

födde på mölndal. det var verkligen super!!!
    Jag dick ett rum med badkar och egen toalett. Min bm var jättesnäll/bra! Hade även en sköteska som satt med mig hela tiden pga avv att min sambo inte klarade av att se mig ha ont. Så han var med mig i början och när sonen kom.
    Jag hade bara lustgas och lokalbedövning.
    Men det beror på att jag har operarat ryggen så jag kan inte få något annat.
    På bb fick vi ett eget rum med toalett. Sambon fick sova över två nätter. Han fick frukost och kvällsfika. Mat fick vi fixa själva till honom.
    Var bara mammorna som fick middag och lunch.
    Rekomnederar mölndal.

• Åsalie

Åh tack för ditt svar! Det lät perfekt.

Vad kostar det för mannen att sova över?

• Axels och Annies mamma

jag födde också på Mölndal och vi hade det som mammas älskling. supernöjda

• Åsalie

Mammas älskling:

Tack så mkt för ditt svar. Det blir tufft att välja mellan Mölndal och Östra....:/ Måste varit underbart att få "eget" badkar.

Beror dessa saker enbart på ifall det är många som föder JUST DÅ? Hmm..undrar vilken/vilka månader som är bäst att föda ;)

(då de flesta INTE föder med andra ord)

• marie79

Jag har tyvärr inga bra erfarenheter av vare sig mölndal eller östra, har nog träffat på de tråkigaste tanterna på sjukhusen för jag tror absolut inte att alla är sådana.
    Jag valde att åka till Varberg när min minsta skulle födas coh jag var väldigt nöjd, har bestämt mig för att åka dit denna gången oxå.

• mammas älskling
    Åsalie skrev 2006-10-31 12:02:06 följande:
    Mammas älskling:Tack så mkt för ditt svar. Det blir tufft att välja mellan Mölndal och Östra....:/ Måste varit underbart att få "eget" badkar.Beror dessa saker enbart på ifall det är många som föder JUST DÅ? Hmm..undrar vilken/vilka månader som är bäst att föda ;)(då de flesta INTE föder med andra ord)
    Har du varit på visningen. (där man får komma och kolla på förlossning osv)?
    På mölndal får man gå in och kolla och på östra får man sitta i en aula och lyssna. (iallafall för ett år sedan)
  • Barbamama

Jag födde på Östra, ville absolut inte till Mölndal, trots att det ligger närmare för oss... Vart iaf väldigt bra omhändertagen, personalen lyssnade & de hjälpte till så mycket de kunde för att få mej att må bra. Fick den bedövning jag ville ha utan att behöva vänta särskilt länge.
    Fick eget rum på BB där min sambo åsså fick sova kvar, hade egen toalett på rummet. Dusch fanns ute i korridoren, men va inte kö när jag skulle duscha iaf, fanns flera, sa de. Maten va väl ätbar, men inte mer, ungefär som det brukar va på sjukhus. Sängen va inte så bekväm, den va väldigt nedlegad.
    Kan absolut rekommendera Östra!!!

• Vädtkustmamma

Födde på Mölndal och är supernöjd. Fick eget rum med toa/dusch tre nätter av fyra (blev babyboom en dag). Min sambo fick sova tre av fyra nätter (200:-/natt inkl. kvällsfika/frukost). Jättetrevlig personal och jag kände mig väl omhändertagen!

Vet inte om smärtlindringen eftersom jag inte hann med mer än lustgas...

• Åsalie

Mammas älskling:

Nej jag har inte fått komma dit ännu, jag är i v19... Men får man kolla på bägge två eller bara det som är närmast där man bor?

Bor i Partille så jag gissar att d isf blir Östra...

Tack för svaren allihop!

Svar på tråden erfarenheter av bb - göteborg