• Mrs M

*Hakar* upp sig under revbenen...

Bebisen ligger mest till höger så det är ofta ganska spänt där... När jag går och så, så liksom knäpper det under revbenen på höger sida, som om något inte får plats eller tar i eller nå't... Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden *Hakar* upp sig under revbenen...
  • Mrs M

Ingen som känner igen sig???!!!

• Leeloo

Att det knäpper har jag inte hört men min bebis ligger oxå mest på högersidan och då med huvudet upp mot nerver och revben och det gör förbannat ont ibland. Frågade min bm om detta och hon sa att i 90 % så är livmodern svängd åt höger, det är därför det oftast känns där. Jag har aldrig känt av detta på vänster sida tex. Men det kanske är bebis leder som knäpper, har hört att det förekommer.

• Mrs M

Tack för svar... men jag tror att det är jag som knäpper... Jag känner liksom att något tar i under revbenen liksom... svårt att förklara

• mamma79

Kan inte ligga på höger sida längre. Lillan ligger fixerad med huvudet ner men med kroppen lite vriden med gumpen åt höger och fötterna mot vänster. Om jag böjer kroppen mot vänster så känns det som om hon får in fötterna under det nerdersta revbenet och ibland blir jag sparkad där.

• Mrs M

Tja, det måste ju vara så att det är trångt just på höger sida. Har också fått lite svårt att ligga på höger sida, men jag tror inte min bebbe är fixerad än... eller har vänt sig heller. Igår sparkade det dock väldigt långt ut åt höger sida så jag vet inte riktigt vad h*n pysslar med! *L* Det gör ju inte ont i alla fall men det är lite obehagligt!

Svar på tråden *Hakar* upp sig under revbenen...