• Jennick

Ögonflimmer

Idag har jag haft ögonflimmer, så jag åkte och kollade blodtrycket och urinen. Blodtrycket är normalt, men däremot hade jag äggvita i urinen, som barnmorskan tror nu är urinvägsinfektion. Eftersom blodtrycket är normalt så kan det inte vara havandeskapsförgiftning. Men hon kan inte förklara ögonflimret. Nån annan som har haft ögonflimmer?

• Svar på tråden Ögonflimmer
  • MissDecember

En kompis till mig hade det flera gånger under grav. Det var inte heller havandeskapsförgiftning. Födde en frisk pojke sen

• Jennick

Jag har haft det två gånger nu (första gången i början av september), så det är ju inte så farligt. Men lite obehagligt när man inte vet varför.

• Jennick

Nej, men efter flimret släppte (det höll i ung 40 minuter) så hade jag lätt huvudvärk i två-tre timmar.

• Annikamed2barn

Det låter precis som migrän och det är visst vanligt att få när man är gravid.

• Julia85

Ja, jag tycker också det låter som migrän. Har haft det många gånger. Men inte haft det på "peppar peppar" 4 år nu.
    Jag får också ögonflimmer brukar vara i 1-2 timmar sen kommer huvudvärken.. Blä....

• Kålrot

Jag hade också ögonflimmer under den sista graviditeten, de sa att det var migrän, eftersom jag också fick lite huvudvärk efteråt. Har inte haft det något mer efter jag födde vår dotter.

• Jennick

Även om jag inte är jätteorolig så är det alltid skönt att höra att det är fler som har haft samma. Tack!

• Skruttiplutt

Jag hade högt bt (150/100) de sista veckorna på min förra graviditet, så jag har gått på extra kontroller den här gången, med stänga ordinationer att ta kontakt med sjukvården om jag fick ögonflimmer. Bt har varit bra den här gången, men i söndags fick jag ögonflimmer. På förlossingen tyckte de dock att det räckte med att ta ett par Alvedon och avvakta eftersom bt legat så bra hottills 125/65, på senaste kollen. Flimret försvann efter ca 30 min och har inte kommit tillbaka, så det verkar ju inte vara någon jätteallvarig indikator på att något är fel.

• Maja21

jag hade med ögonflimmer 2-3 ggr när jag va gravid men inget va fel på proverna ochut kom en frisk Elvira. Jag vet att det är grymt jobbigt då man bara ser halva saker typ. Men tur att det går över. Jag fick lägga mig ner och blunda.

• lindamx3

Det var garanterat en migränattack! Jag hade det jätteofta när jag var gravid, först flimmer och sen huvudvärk över ena ögat.

Svar på tråden Ögonflimmer