• Rokka Jill

tvätta badrumsmatta?

badrumsmatta med konstigt gummi på undersidan.. kan man slänga in den i tvättmaskinen?

• Svar på tråden tvätta badrumsmatta?
  • aleksa98

jag gör oxå det men det gummi aktiga "fäller" när jag torktumlar det, så jag torktumlar dom ensamma

• StaffOnly

funkade för oss några gånger ... men sen började gummin fastna i badrumsgolvet ...

• Nyfiken gul

tvättar alltid badrumsmattorna i tvättmaskinen ...

tvätta på 40 grader - nästa gång kan du tvätta på 60...

• isisisis

Ja det går bra,men den blir fort utsliten om du tvättar den varje vecka......bättre att skaka den ofta om det blir hår och tussar och annat på den! Då blir den lurvig igen!

• Maki06

Jag har tvättat mina badrumsmattor med gummibaksida från Ikea i 40 grader. Det fungerade

• Rokka Jill

tack tack.. den e svart o vit.. o det vita e numera grått...
    funkar nog inte att bara skaka =)...

• Fru Höstlöv

En till som också tvättar sin badrumsmatta i tvättmaskinen, 40 grader och vanlig hängtorkning.

Fru Höstlöv, 14 okt, fd Höstlövet. Bilder finns i galleriet.
  • Chaia

Jag tvättar badrumsmattan i maskin ca två gånger i veckan. 60 grader och sedan tumling. Fungerar alldeles utmärkt.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Snuttetrollet

Klart man måste tvätta badrumsmattorna i maskin annars blir det gode snuskigt. 40 grader tvättar jag mina i. Är det bra kvalite´så håller de bra.

• Yummie

Tvättar också badrumsmattan i tvättmaskin på 40 grader. Funkar utmärkt!

• Duckan74

Jag tvättar dem ofta. Gummit under kan efter ett tag släppa och fastna i golvet, då är det dags att köpa ny matta.

Svar på tråden tvätta badrumsmatta?