• Baby Animal

Skillnad mellan sittvagn och sulky? Scooter eller Race?

Vad är skillnaden mellan sittvagn och Sulky?
    Om jag ska välja sulky blir det mellan
    Emmaljungas Scooter
    och
    Brio Race.

Vet du skillnaden mellan sittvagn och sulky?
    Har du någon erfarenhet av vagnarna jag nämnt i ovanstående?

Snälla skriv din mening! :)

Mvh //Cissi från Rimbo

• Svar på tråden Skillnad mellan sittvagn och sulky? Scooter eller Race?
  • Nyfiken gul

Sittvagn benäms oftast en vagn som har fullt liggläge o som man kan ha en mjuklift i... den är något mindre än kombivagnen men har samma funktion...

Sulky är som du beskriver tex en Brio race.. oftast har en sulky bara ett läge - ett sittläge o så kan man vinkla ryggstödet till viloläge..

BILD::: Sittvagn

Bild: Sulky
  • mama82a

sittvagnar är lite rubustare och går att vända, sulkys är bara framåtvända och vissa sorter har bara viloläge medans sittvagnar har helt liggläge

• Baby Animal

Hmm.. va svårt.. Vad passar mig bäst om det är detta jag ska ha vagnen till:

Till och från dagis i ur och skur, kunna åka med buss och ev lyfta på och av vagnen själv, in och ur bilen ofta och enkelt?

Hmm.. Jag vill ha en stadig vagn som inte skramlar el skakar
    *så klart*

//Cissi

• Depsin1

Jag antar att ditt barn är över 1 år, då räcker det med viloläge som Race och Scooter har. Men visst är det mer rejält med en sittvagn typ Rocky. Den blir mer ombonad och mysig. Sittvagnarna är rätt så öppna och blåsiga om barnet ska sova i vagnen utomhus.

• Baby Animal

Ja men jag tänkte så här.. Att jag kan ju ha våran kombivagn om hon ska sova ute, men det är inte så stor idé att låte henne sova ute eftersom vi bor i lägenhet och hon är 13mån gamal :)
    Men om jag nu vill ha en lätt vagn som inte blåser rätt igenom, mitt barn ska ju inte frysa, är en scooter eller race ett bra val då? Eller som du sa, en sittvagn är mer ombonad, så det kanske är en sittvagn jag ska ha.. hmm.. Jag får nog kolla runt på olika hemsidor och kolla på skillnaderna.
    //Cissi

Svar på tråden Skillnad mellan sittvagn och sulky? Scooter eller Race?