• KatjaS

Ortoser-skor

Någon som har fått ortoser att ha i skor t ex i vinterkängorna?? Har ni hittat "vanliga" skor som passar eller har ni enbart använt ortosskor som är större (nån storlek)så har man skon/känga utan ortos så är den alldeles för stor.
    Har idag fått gjutna ortoser som vi ska ha till vinterskor/stövlar/kängor... men har inte vart i skoaffärer och tittat vad som finns

• Svar på tråden Ortoser-skor
  • Alvi

Men kan ni inte få hjälp av ortopedteknikerna?
    Vi beställer alla Liljas skor på Oropedtekniska, och i katalogerna vi tittar i, finns även skor för ortoser.

• anne h
    KatjaS skrev 2006-10-31 18:19:12 följande:
    Någon som har fått ortoser att ha i skor t ex i vinterkängorna?? Har ni hittat "vanliga" skor som passar eller har ni enbart använt ortosskor som är större (nån storlek)så har man skon/känga utan ortos så är den alldeles för stor.Har idag fått gjutna ortoser som vi ska ha till vinterskor/stövlar/kängor... men har inte vart i skoaffärer och tittat vad som finns
    C har ortoser och vi beställer snygga skor från ortopedtekniska. Han har ortoserna i springskor och vinterkängor, i sandalerna har han enbart inlägg
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mosaik

hejsan, vi fick williasm första par skor av ortopeden, men ne de senaste gångerna har vi fått vanliga inlägg att lägga i hans vanliga skor, det är ju smart för då kan man shifta.
    kram

• Lefo
    anne h skrev 2006-11-01 00:08:41 följande:
    KatjaS skrev 2006-10-31 18:19:12 följande: Någon som har fått ortoser att ha i skor t ex i vinterkängorna?? Har ni hittat "vanliga" skor som passar eller har ni enbart använt ortosskor som är större (nån storlek)så har man skon/känga utan ortos så är den alldeles för stor.Har idag fått gjutna ortoser som vi ska ha till vinterskor/stövlar/kängor... men har inte vart i skoaffärer och tittat vad som finns C har ortoser och vi beställer snygga skor från ortopedtekniska. Han har ortoserna i springskor och vinterkängor, i sandalerna har han enbart inlägg /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
    Finns inga ROSA skor ju Gråter.
    Men jag har bara inlägg till Linnéas skor så jag köper skor i vanlig affär och får sedan inlägg till dem, de märken jag brukar köpa är Ecco (stövlar) och Winsent (skor).
    Men jag har också köpt super fina ortopediska skor till Linnéa och vi har vait jätte nöjda med dem. /Lena
  • anne h
    Lefo skrev 2006-11-01 10:43:27 följande:
    Finns inga ROSA skor ju .Men jag har bara inlägg till Linnéas skor så jag köper skor i vanlig affär och får sedan inlägg till dem, de märken jag brukar köpa är Ecco (stövlar) och Winsent (skor).Men jag har också köpt super fina ortopediska skor till Linnéa och vi har vait jätte nöjda med dem. /Lena
    Finsn det inte? Jo.. jag har för mig jag sett såna.. men det är ju inte såna C väljer, oftast iaf..
    han vill ha med många klara färger, oftast rött/blått/grönt, sånt gillar han.
  • elliot1

Vi har fått beställa från ortopedtekniska!! Jättefina, blåa eller röda fanns det i den modellen vi ville ha. O dom är superbra. Hade nämligen gett upp tanken att hitta några vinterkängor i stl 18 Allt i den storleken ä för bebisar o min Bus är 18 månader.... O dessutom måste de vara breda för han har knubbiga breda fötter med en en jättesned stortå. Så dessa vinterkängor är nästan fyrkantiga

• ulricaa

Vi beställer oxå från ortopedtekniska, för det är så svårt att hitta skor som går att sätta på de där små söta, goa, men ack så "slappa" fötterna!
    Toppenbra skor... o jättesnygga!!! 350 kr/st. Betalar ni andra nåt liknande?

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • anne h
    ulricaa skrev 2006-11-01 21:24:36 följande:
    Vi beställer oxå från ortopedtekniska, för det är så svårt att hitta skor som går att sätta på de där små söta, goa, men ack så "slappa" fötterna!Toppenbra skor... o jättesnygga!!! 350 kr/st. Betalar ni andra nåt liknande? stolt mamma till Dancing Soul Liam
    Här kostar skorna 300 kr/par, olika beroende på vilket landsting man bor i, vet andra som har 400 kr/par.
    Vi får beställa hur många par skor per år vi vill/behöver, andra har begränsat antal.
  • anne h
    Lefo skrev 2006-11-02 08:39:09 följande:
    Stockholm 500 kr./Lena
    det var rejält mkt mer än vi betalar. Köpte ju 3 par skor precis (sandaler, springskor, vinterskor) och betalade alltså 900 kr, hos er skulle det gått på 1500..
    Nåt som är bättre här, alltså.
  • Jozze

Hej!
    Vi har köpt nästan alla Julias skor på ortopedtekniska. Och vi betalar 300 kronor per gång. Obegränsat antal skor. Men då dom har slarvat och inte kunnat få hem skorna i tid så har vi varit tvungna att köpa vanliga skor, som nu i höst. Men nu har vintern kommit hit, så hon använder sina ortoped-vinterskor. Jättegoa!

• MalinMalin

300 kr per par här också. Någon som vet om det finns något ställa på nätet där man kan se vad det finns för modeller att välja mellan? Eller det är kanske olika mellan olika landsting det också?

• Mosaik

lidköping 300 för ett par ortopediska skor... gratis om man bara ska ha iläggen

• anne h
    MalinMalin skrev 2006-11-02 11:10:44 följande:
    300 kr per par här också. Någon som vet om det finns något ställa på nätet där man kan se vad det finns för modeller att välja mellan? Eller det är kanske olika mellan olika landsting det också?
    Det är olika vad ert landsting köper in..
    Vi får titta i en katalog när vi kommer till ortopedtekniska, sedan tycker teknikern lite om vilka skor som skulle passa C, C är den som avgör sedan vilka han ska ha av de som passar bäst.
Svar på tråden Ortoser-skor