• Danielle

Ni som gick upp 25-30 kg under graviditeten.....

Hur mycket gick ni ner i vikt direkt efter förlossningen?
    Hur mycket gick ni ner sen och hur lång tid tog det er att gå ner till er utgångsvikt, om ni nu ville gå ner allt igen?

Jag har nu nästan gått upp 30 kg o jag fattar inte hur? Jag är i v. 37+0. Visst har jag gottat till det ibland men det måste ju också vara vätska inblandat.

Tacksam ifall ni vill dela med er av era erfarenheter.

• Svar på tråden Ni som gick upp 25-30 kg under graviditeten.....
  • Dramaonline

Har en vän som gick upp 25 kg. Hon hade havandeskapsförgiftning.
    Hon gick ner alltihop efter. Fast jag vet inte när hon gick ner. tyvärr.

• Smilie

Jag gick upp 22 kg , efter 2 mån var jag i form o magen e platt

• Jennie Brunflo

Jag gick upp 24kg.
    3 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 12kg.

Nu 11 månader efter förlossningen har jag fortfarande 12 kg kvar.
    Jag har helammat i 7 månader kan jag tillägga.

Så....nu kämpar jag och Angelika (här på FL) med VV.

• janice81

jag gick själv upp 35kg, har 10 kg kvar pojken är snart 4 år, har gett upp att försöka särskilt när jag planerar ett barn till.

• Nyfiken gul

Gick upp 23 kg...

vägde in mig hos barnmorskan på 76 kg i vecka 12....

Idag 7 år senare och ett barn till väger jag 79-81kg.

Gick inte upp ett gram med andra barnet...

• Lumlum

Jag gick visserligen "bara" upp 23 kg...

Jag gick upp 12 kg de första sju månaderna och 11 kg de sista två. När min son var en vecka gammal hade jag tappar tolv kg. Idag, när han är fyra månader, har jag kvar tre kg. Bortsett från promenader med vagnen har jag inte på något sätt ansträngt mig för att gå ner i vikt, och jag har dessutom stoppat i mig en hel massa sötsaker utan några hämningar. Kan dock tillägga att jag ammar min son helt.

• SaraLotta

Gick upp drygt 30 och hade hur mycket vatten som helst i kroppen. Gick ner 20 på ett par veckor. Efter 3 månader och slutad amning gick jag ner ytterligare 6 och nu har jag ca 6-7kg kvar och min dotter är 5 månader.

• Jatsu

Gick upp exakt 30 kg och hade en massa vätska i kroppen. När vi kom hem från BB efter en vecka hade jag tappat hela 17 kg. Efter fyra månader hade jag gått ner alla kilon utan att behöva anstränga mig. Helammade dock. Har unnat mig gott och ändå gått ner i vikt. Inser nu att jag har haft det lätt...

• Lenur

Gick upp 25 kilo, 15 kilo försvann på en månad. Nu, 6 månader senare, väger jag lika mycket som på inskrivningen. Har 5 kilo kvar till min målvikt.

• Ottosson

Gick upp 24kg, gick ner 9 direkt och nu 2,5mån senare har jag gått ner 14kg dvs 10 kvar pust!

Svar på tråden Ni som gick upp 25-30 kg under graviditeten.....