Äter du pumpa?
Ja fick pumpasoppa när ja låg på förlossningen, de va väl inte direkt nån höjdare.
Ja fick pumpasoppa när ja låg på förlossningen, de va väl inte direkt nån höjdare.
vi hade pumpor i trädgrden för ett par år sedan o då lagade jag "allt" från paj över soppa till syltade pumpor. Det mesta var gott, men detberor ju på hur man kryddar, pumpa i sig har en ganska neutral, milt nötliknande smak.
Vet inte.Jag har aldrig smakat.
Har bara smakat pumpamarmelad, Och det gillar jag
Gillar inte smaken alls!
men rostade pumpafrön är gott!!! Med salt och chili! Mums!
jag har ätit inlagd pumpa och det e jättegott
Vet inte, har aldrig provat.
har aldrig provat å lär nog inte göra det heller, fy det luktar ju möglig urk om den när man gräver ur den för att göra pumplyktor! fyyy
den är sååååååååååååååå gött!
vi tillagar den på olika sätt
det luktar inte möglig o smakar inte dålig som andra här tycker...
det 'är en kultur grej, vi är vana att äta den o har i sverige man äter inte den utan man använder för halloween firande
vi har en bröd som vi gör med pumpa oxå
o när man gör gött soppa eller kyklingsoppa så tar vi en bit pumpa
som barnmat har jag använd den oxå...
mosa potatis o pumpa ihop o sätta lite smör o salt det är gott barn gillar det och jag med!!
just nu väntar på att den här tiden går över så att jag kan köpa pumpa för att laga den
jag har frys oxå pumpa
hmm, svårt att säga. Åt pumpa för första gången idag, en soppa med pumpa o linser + krydda, var riktigt gott faktiskt. Men har ju ingen aning om hur det smakar i annat fall.
vet inte, tror inte jag har smakat, möjligtvis har jag ätit pumpapaj någon gång (har amerikanska vänner och de äter pumpa)
Har aldrig smakat men pumpafrön är gott
Jo pumpabröd! Det är jättegott
inte gott ...!
Nä, det är äckligt.
"just nu väntar på att den här tiden går över så att jag kan köpa pumpa för att laga den"
men varför kan du itne äta pumpan som fins ute nu? Ja visste inte att man kunde köpa pumpa övriga året vart gör man det??
Pumpa är gott!!!!
Pumpapaj och pumpabröd är supergott!!
Åhh Ja pumpasallad sån man köper inlagd strimlad på burk. Det är sååå gott. Men till min stora förtvivlan hittar jag det ingenstans längre!!