• Lindis41

Nuk nappar skillnad??

såg att det finns typ tre olika nuk nappar sova, fun sen var det ngn till vad är det för skillnad på dem och fungerar de min dotter har MaM air napp den fung sisådär har prövat massor m sorter..m hon tappar den så snabbt i sömnen och vaknar..får inte fast den på dagtid sittandes...HJÄLP

• Svar på tråden Nuk nappar skillnad??
  • Minnisen

tappar hon den när hon somnar? Vi har använt ESSKA anatomisk utam ring i latex och dom har funkat jätte bra. Hon kanske behöver en anatomisk som går upp lite i gommen och på så sätt kanske håller sig någorlunda på plats....... Lycka till!!

• tjockmage 78

NUK är bra! Det är ingen skillnad i sugddelen är lika på de verianter du nämner. Sova=utan ring Fun=roligare med ring och genomskinlig sköld den tredje är som Sova fast med ring. En skaksak alltså

• tjockmage 78

variant och smaksak menar jag förstås...

• Cantina

Det är precis som Tjockmage säger. Sugdelen är lika men designen på på plastdelen är olika.

Har själv frågat i butiken. Dumt att de kallar dem olika - jag tror att det är många som funderar just på detta!

• Lindis41

har provat esskas hon fattar liksom inte att man ska suga fastvid den hon anv den 1v men det var värre än mams, ang nuk stl1 och 2 e det stor skillnad och hur sr sugdelen ut???

• Lindis41

hon tappar den när hon somnar japp

• Cantina

Lite grand. Hur gammal är hon? Jag vet att det blev bättre när vi bytte storlek för det var lättare att få tag.

En annan grej - om hon är liten och inte har koll på sina händer så ha en napp utan ring för annars fastnar händerna lätt i nappen och drar ut den och det är ju inte populärt!

• Lindis41

hon är drygt 4mån det kanske e det som e probl..air nappen är jätte luftig en kula sen en tunsköld och luft emellan hon tycker om att fingra på nappen när hon har den i munnen , tänkte m air att det är lättare att suga fast då det e mkt luft..

• Lindis41

har nu betällt på nätet en nuk napp...

Svar på tråden Nuk nappar skillnad??