• dalkulla85

Vad tycks om Mateo...

på en liten svensk-sydamerikansk bebisblandning?

För visst funkar namnet på svenska?

• Svar på tråden Vad tycks om Mateo...
  • Dante

Mateo är jättefint!
    Jag hade Matteo som förslag på vår andra pojke!

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • MosterFia

Jag tror att Mateo kommer hela livet få säga "Nej, Mateo - bara ett T", så jag skulle välja att stava det Matteo, iså fall.

• ahlcec

Superfint, och jag håller inte med ovanstående. Det hörs ju att det stavas med ett T.

• Dante

Tror att Mateo är den spanska varianten och Matteo den italienska...
    Så har pojken sydamerikanskt påbrå ska det såklart vara med ett t

• Dante

Det hörs väl inte direkt att det stavas med ett t, men å andra sidan har jag fått säga: Tanja med j så länge jag kan minnas....

• dalkulla85

Troligtvis blir det nog en liten Mateo, för precis som du skriver Dante, så är det den spanska stavningen.

• Mama Law

har en kompis i falun som namngett hennes son till matheo tycker det är fint

• Elize87

mateo är jäättefint :) o passar på blandning perfekt.. skulle se löjligt ut på en helsvensk dock

• Viviré

som jag skrev i din andra namntråd så heter min som mateo. tycker absolut att du ska ha den stavningen med ett t, spanskstavningen så att säga, annars så måste han förklara sin stavning på båda språken... vi har aldrig haft problem med hans staving hittintills (snart fyra år nu)inte med uttal eller annat namnförknippat heller... kan bara rekommendera namnet.

Tycker absolut ni ska väja Mateo!!!!

• Sissa83
    Underbart!! Passar perfekt ju!!
Svar på tråden Vad tycks om Mateo...