• LillaMalin

Vilken bilstol?

Vi ska snart köpa bil och dottern börjar även växa ur sitt babyskydd.

Så nu ska vi köpa en bilstol. Men vilken?

Det är ju en djungel *sucka*

Vad har ni? Nöjd? Missnöjd? Tips? Glad

• Svar på tråden Vilken bilstol?
  • Sofie1979

Vi har en Britax Secura. Den är vi väldigt nöjda med! De sitter bra i stolen, räcker länge för deras ben när de blir äldre, lätt att justera sitt- eller viloläge.
    Britax Secura.jpg

• LillaMalin

Den jag funderar på
    Men har hört att vissa växer ur den fort...
    Men jag vill ha den! hihi

• Sofie1979

Ok, tycker vår dotter sitter superbra i den! Bara älskar den!

• modestyclara

Bäst i test såklart! Kolla testet i ViFöräldrar. BeSafe izikid vann. Finns att köpa på ex. mekonomen eller via bilhandlare.

• 82sjo

Har en Britax freeway till yngsta dottern som är 8 månader och den sitter hon jätte bra i, sen när hon blir äldre får hon ta över syrrans Britax Two Way.
    Har varit och är jätte nöjd med båda dessa stolar men two way passar bättre från ca 2½-3 år och uppåt

• Flissi

Vi har acta Graco Duologic! Supernöjd med den!
    Tror den hade fått bäst i test i Finland. (den var inte ute på marknaden i sista bäst itest i Sverige, ska bli intressant & se om den får lika bra betyg här nästa år!)

• Flissi
    här är en bild på min stol!
  • Sofie1979
    freeway.jpgSå här står det på deras hemsida:
    Bakåtvänd bilbarnstol som är ställbar i vinkel

Freeway kan användas både
    som bilbarnstol och babyskydd.Freeway är en bakåtvänd bilbarnstol, för barn 0-25 kg, upp till ca 4 år. Den är ställbar i vinkel för viloläge. Djupa stötupptagande sidor för bättre skydd vid sidokollision. Monteras utan stödben i baksätet på alla platser.
    Godkänd enl. E rev. 03 standard och T. Passar även i bilar med mycket korta bilbälten.

Secura:

För att ytterligare förbättra säkerheten har Secura dessa fördelar:

Djupa stötupptagande sidor skyddar även i sidokrockar. Lätt att montera på alla passagerarplatser. Används bakåtvänd med stödben på alla passagerarplatser, även i framsätet. Bekväm och rymlig för barnet. Mjuk ergonomitestad Comfort klädsel. Ställbar till sovläge under färd. Godkänd enligt nya ECE R44 rev. 04, som första bakåtvända bilbarnstol,
    0-25 kg på alla passagerarplatser.

Secura har också fått ett helt nytt klädselutförande. Klädseln har ergonomitestats med ett nytt datasystem som läser av tyngd och hur väl ergonomin är utförd i sittytan och anliggningsyta mot klädsel. Avläsningarna visar att barnen sitter bättre i vår nya Secura bilbarnstol än i vilken soffa som helst med våra nya klädslar.

Inbyggt stödben

Secura har inbyggt dolt stödben för montering i baksätet. Lätt att komma åt när du behöver sätta stolen i baksätet

• Sofie1979

Japp! Jag valde mellan dom och vi tog Secura! Just för att det var lättare att ställa in sitt- och viloläge på secura. Tror att man inte kunde ställa in det under färd. Tror även att Isabelle hade lite mer plats för sina ben, det är vad jag tycker.

• Lill Gumman
    LillaMalin: Vi har köpt 2 Britax Freeway, passar perfekt våra bilar och vår son. 
    Lill Gumman, mamma till Oliver född 050503
  • Sofie1979

LillaMalin: Gå till butikerna och testa de olika stolarna ni är intresserade av! Så hittar ni säkert en som passar ert barn! Det gjorde vi!

Lycka till!

Kram Sofie

• Moonis

Vi köpte åxo en Britax Freeway nu o är jätte nöjd. Kanske inte den lättaste att flytta hela tiden men ska man ha den fast på ett ställe så är det ju lugnt

• Moonis

Vi provade oxå hur vårt barn satt först innan vi köpte så jag håller med Sofie1979 att gå o prova i butikerna.

• Skruttlisa

beror lite på vilken bil ni har fråga i en barnbvagnsbutik.
    Vi har en Saab 95 och köpte Be Safe Izikid, supernöjda med den, funkar bra i vår bil oxå.

Svar på tråden Vilken bilstol?