• jesjan

Hur länge ska man vänta med sex efter skrapning?

Hej! Jag genomgick en skrapning i helgen och läkaren sa till mig att man inte skulle ha sex så länge man blöder, men jag blödde bara i ett par timmar efteråt.

Någon som varit med om samma sak? Hur länge väntade ni innan innan ni hade sex igen?

• Svar på tråden Hur länge ska man vänta med sex efter skrapning?
  • Safari

Jag väntade 12 dagar tror jag det blev. Blödde först bara lite i 2 dagar och sen ingenting alls i 2. Trodde då att jag inte skulle blöda mer men ville iallafall vänta i minst 1 v pga infektionsrisk. Tur det för dag 5-6 någonting började det blöda lite igen och det varade i ytterligare 2 dagar. Ta hellre det säkra före det osäkra och vänta några extra dagar. En livmoderinflamation är inte o leka med!

Lycka till

• zazzi

I två veckor tror jag det var som de sa att man inte skulle ha sex.... Det var ialla fall lika länge som man inte fick bada Eftersom intfektions risken är lika hög för dem båda..

• jesjan

Då är det bara att vänta då! Tack ni som har svarat!!

• Vi 5

Jag blev skrapad och fick informationen att vänta i tre veckor minst eller tills vanliga mensen var slut (med bad, tampong och sex). Fick tyvärr infektion ändå. Var INTE kul. Blev behandlad och infektionen gick som tur var bort. Blöder nu fortfarande efter fem veckor, fast det kanske jag skulle gjort ändå. Skulle i alla fall absolut vänta hellre lite för länge än för kort. Infektion var verkligen inte kul.

Svar på tråden Hur länge ska man vänta med sex efter skrapning?