Rå kycklingfile m sås i ugnen,går de?
Hellu!! Undrar om det skulle gå att lägga i filerna råa i en sås och låta dom ta smak av såsen i ugnen??Lägga i allt i en form så att säga?Eller tar de på tok föör lång tid tro??
Hellu!! Undrar om det skulle gå att lägga i filerna råa i en sås och låta dom ta smak av såsen i ugnen??Lägga i allt i en form så att säga?Eller tar de på tok föör lång tid tro??
Bryn dom i stekpannan några minuter först så de får färg.
Menar du råa eller frysta men tinade...? Hehe... För frysta men tinade går bra att lägga direkt i ugnen.
Jag tror att du ska steka dem innan - annars är det nog risk att kycklingen inte blir färdig och såsen blir för torr...
Men annars går det bra att ha det i ugnen så att såsen ger smak, men som sagt, stekta innan skulle jag tro är bäst.
oki ska göra de..tack för ditt snabba svar!!
Jag brukar lägga in dem utan att försteka dem, det går jättebra. Fast då använder jag tinade filéer. Brukar ta 25-30 miuter i ugnen ungefär för två stycken.
Klart att du kan "koka" filéerna i sås i ugnen.
aa dom e tinade..men de finns inte risk att såsen nöästan kokar bort om jag lägger idom me engång!?
Har ett recept på kyckling med sås som värms råa i ugnen. Där skär man filéerna i skivor och sen på med sås och in i ugnen. 225 grader tror jag i 20 min. Det står i receptet att det att såsen ska bubbla ordentligt innan den tas ut.
Jag har ett recept där de ska "koka" i ugnen i ca 50 minuter, jättegott!
tack för era svar!! Tror jag tar o steker dom lite..
HA på folie om du är rädd för att såsen koksr bort.