• Meisje

Rå kycklingfile m sås i ugnen,går de?

Hellu!! Undrar om det skulle gå att lägga i filerna råa i en sås och låta dom ta smak av såsen i ugnen??Lägga i allt i en form så att säga?Eller tar de på tok föör lång tid tro??

• Svar på tråden Rå kycklingfile m sås i ugnen,går de?
  • allaminaliv

Bryn dom i stekpannan några minuter först så de får färg.

• idiblon

Menar du råa eller frysta men tinade...? Hehe... För frysta men tinade går bra att lägga direkt i ugnen.

• Boel1

Jag tror att du ska steka dem innan - annars är det nog risk att kycklingen inte blir färdig och såsen blir för torr...
    Men annars går det bra att ha det i ugnen så att såsen ger smak, men som sagt, stekta innan skulle jag tro är bäst.

• Meisje

oki ska göra de..tack för ditt snabba svar!!

• Karpet

Jag brukar lägga in dem utan att försteka dem, det går jättebra. Fast då använder jag tinade filéer. Brukar ta 25-30 miuter i ugnen ungefär för två stycken.

• JFL

Klart att du kan "koka" filéerna i sås i ugnen.

ღMor Jennyღ
  • Meisje

aa dom e tinade..men de finns inte risk att såsen nöästan kokar bort om jag lägger idom me engång!?

• Dinturiel

Har ett recept på kyckling med sås som värms råa i ugnen. Där skär man filéerna i skivor och sen på med sås och in i ugnen. 225 grader tror jag i 20 min. Det står i receptet att det att såsen ska bubbla ordentligt innan den tas ut.

• nihao

Jag har ett recept där de ska "koka" i ugnen i ca 50 minuter, jättegott!

• Meisje

tack för era svar!! Tror jag tar o steker dom lite..

• JFL

HA på folie om du är rädd för att såsen koksr bort.

ღMor Jennyღ
Svar på tråden Rå kycklingfile m sås i ugnen,går de?