Kan man få osaltade pommes på McDonalds?
Går det? Tänkte ta med sonen dit i morgon, ska ta med egen mat till honom, men han vill ju gärna smaka det vi äter också, och pommes är ju inte det bästa precis...
Går det? Tänkte ta med sonen dit i morgon, ska ta med egen mat till honom, men han vill ju gärna smaka det vi äter också, och pommes är ju inte det bästa precis...
Finns ju minimorötter istället!
Be om det så får du väl det?
ja d kan man... säg att du måste ha osaltade pommen o så får de lägga ner en ny "sats" i fritösen... när de blivit klara o skall läggas ovanpå de "gamla" så blandar de inte pommesen utan de ger dig de översta som ÄR osaltade.
Jag brukar göra så när jag vill ha färskare o varmare pommes o sedan lägger jag till salt själv ifall jag vill ha
det är bara att säga till att du vill ha osaltade pommes frites så får du vänta tills nästa omgång pf är klar och be att dem inte saltar det innan du fått ditt.
Vad bra! Tack för era svar!
ni ska bara veta hur mkt salt det finns i baljan där de ha pommes
man kan inte få helt osaltade pommes, men man kan undvika att de lägger på mer
även utan saltet är pomesen riktigt dålig föda för en liten mage.
sturen: jo, men om han får två eller tre pommes så lär det ju inte skada, eller hur?
flutterby- det är ju ganska mycket för den magen. JAG skulle aldrig ge en liten sådan dålig föda. Varför?
många bäckar små. det är ju jsut sådant som gör hömska saker. detta dåliga fett.
Jag har bett om det en gång när dottern skulle få smaka. Bad dessutom om okryddat hamburgekött och fick det med.
Men som sagt, helt osaltat blir det inte om de använder samma "verktyg" som till den salta pommesen. Sen är det väl inte jättenyttigt ändå med pommes med tanke på transfetter och annat, men någon gång och i liten mängd är väl inte hela världen
Såg på din press att sonen är ungefär 1 ½ år. Tror absolut inte det är farligt att ge honom några "osaltade" pommes, hade varit skillnad om han inte fyllt året ännu.
Men herregud! Ungen dör väl inte av ett par strips?!
sturen: han får ju aldrig sådan mat annars. Vi går på McDonalds en gång om året kanske, om ens det. Han har aldrig varit med där förut, utom ett par ggr när han var spädis och då var det ju inte aktuellt att smaka.
flutterby- du behöver inte förklara dig. jag bara förklarar varför jag aldrig skulle göra det.
Min son är 15 månader och han har ätit vanliga Mc Donalds pommes ett par gånger. Det är inte ett dugg farligt. Någon måtta får det ju vara på hysterin.
har jobbat på mcdonalds och det var den värsta befallelsen man kunde få . osaltade pf. haha det är liksom inte saltet som är farligt i den ekvationen!
På vår restaurang torkar vi ur baljan om någon beställer utan salt, detta för att man inte ska få massor av salt när man inte vill ha det. Men visst, vi garanterar inte att det är helt saltfritt... Det händer väl 2-3 ggr per månad...
Absolut att du kan få pommes utan salt.
Dessutom måste jag säga att min son ÄLSKAR äppeljuicen på McD. Han blir jätteledsen om den är slut när vi äter där...
Jag ahr jobbat på Mc Donalds, be dem torka av baljan innan de tar upp osaltade pommes!!