• Kärleksbarn

När på dygnet buffas era bebisar??

Är lite nyfiken när ni känner av era bebisars rörelser på dygnet!
    Jag är i v.17 (16+1) och känner buffar på kvällarna en gång på morgonen. Varför känner man mer under kvällen??

Hur är det för er som är runt samma vecka som jag!???

• Svar på tråden När på dygnet buffas era bebisar??
  • Hannah76

Tror det är så för att du säkert sitter o tar det lugnt då, när du rör dig så vaggas ju bebisen, så den vaknar nog till när det blir stilla.

• SaraKS

känner mest rörelser på morgonen, om jag ligger kvar och drar mej i sängen. är i v. 17+1.

• naddiz

Åh vad mysigt att känna buffar. Jag är i v 17 men har inte känt något än, tror jag iaf.

• Tintan

Är i v 37 med tvillingar nu och de har alltid vart mest aktiva efter 21.00 på kvällarna

Martina har 2 pyren i magen
  • Helusa

16+6 igar kvall fick jag den forsta riktiga sparken det kanndes klart och tydligt fran utsidan ocksa hihi

mest pa kvallen

• Samsonia

När jag sitter ner när som helst under dygnet knäpper det till i magen. (Då och då, inte hela tiden).

• lillvilda

jag känner det bara på kvällen när jag slapapr i soffan. antar det är en kombination av att jag sitter still å hinner känna efter å bebben vaknar när jag är stilla.

* i väntans tider* v 18
  • maja piraya

Känner mest när jag sitter ner på dagen, till exempel när jag sitter och äter lunch eller sitter ner och läser för barnen på jobbet. Känner sällan någonting när jag ligger i sängen på kvällarna och verkligen känner efter.

• Banny

Buffar flera ggr per dag , oftast mer på em och kvällen men kan komma närsom, buffade nyss

• Elin Ronnie

Hej! Hela dagarna Men som starkast och hårdast efter ca 21, Sen håller det på hela natten :)

• Helsingborg

Är i v 22 (21+1) Känner hon sparka å ha sig med jämna mellan rum hela dagarna..Men kan ligga å se på när hon håller på å har sig i magen på kvällar mellan 22-03(Kan även då leka med henne..) sen somnar hon och vaknar igen vid 9 när jag vaknar och måste kissa.. :)

• Jenko

Känner det lite då o då. Men det känns som mest när jag är stilla, ligger ner, på morronen o på kvällen.

• Bimbo Månskugga

hej! jag känner mest på kvällarna bebben verkar sova hela dagarna

Gravid och nygift !!!!
  • Vikingakvinnan

Godmorgon-buff, ett fåtal
    Nu-vill-jag-ha-frukt-buff ca kl 16, kan hålla på ganska länge
    God-natt-buff ca kl 22, sparkar runt för att hitta en bra plats. Är sedan snäll och sover hela natten

• Humleblomstern

Här buffas det hela dagarna lite nu som då (har ett stillasittande kontorsjobb). På kvällen brukar buffandet tillta, och när jag lagt mig för att sova bökar bebben runt rejält där inne. Sen sover visst både jag och bebben...

• soldis

jag vaknar varje natt/morgon runt fyratiden av just buffarna, fast jag är i v 23 och väldigt lättväckt. Annars känner jag buffar nästan jämt som jag tar det lugnt och sitter/ligger ner.

• Tintaglia

Samma här: buffar hela tiden känns det som, med vissa viloperioder. Funderar allvarligt att döpa honom till Snurre Sprätt ;) Sparkar som hårdast på kvällen när jag slöar i soffan - ibland så hårt att jag ropar till av överraskning och skrämmer sambon! Är i vecka 25.

• Catzzy

Strax innan jag känner mig hungrig då kommer det en reaktion....Annars som mest i badkaret.

BF mellan 5-9 maj
  • kissenkalas

Är v 23. Min lill* buffar mycket på kvällarna, så att det syns utanpå magen. Sparar som en tokig på nätterna och väcker mig ofta. Sparkarna har blivit mycket starkare den senaste veckan.

Svar på tråden När på dygnet buffas era bebisar??