• Katten Ceasar

Vad kan man absolut INTE ge bort i doppresent?

Ska på dop sista helgen i nov och jag kan bara inte komma på vad jag ska köpa.
    Jag har frågat mamman till barnet som ska döpas vad dem absolut inte vill ha men hon kunde inte komma på nåt. Så det är lite fritt fram.

Men finns det nåt som man inte bör ge bort i doppresent?

• Svar på tråden Vad kan man absolut INTE ge bort i doppresent?
  • Katten Ceasar

Nej men alltså jag menar seriösa förslag... kondomer och svarta rosor fattar väl jag med att man inte kan ge bort.

Men finns det vissa regler inom sånt vad man kan ge bort och inte??

• angeleye82

nee de enda tradionella ja vet e ju att man ska ge saker i silver...annars är det nog ganska så fritt..

• Nyfiken gul

vad som helst är okej vid ett dop men som i alla andra presentsammanhang kanske man ska titta LITE på prislappen i alla fall

en halvtaskig o plastig leksaksbil från ÖB för 79 kr kanske inte är att rekommendera...

Om du tänker så är det nog lättare att hitta något att ge...

Själv tycker jag silversaker är uuuurfuuult och uuuuurtriiist så det hade jag INTE velat ha över huvud taget...  - många andra uppskattar det inte helelr pga att alla barn får såna saker vid dop... lite mer fantasi skadar inte..

• Katten Ceasar

Jag vet inte om det passar sig på dop men jag hade kanske tänkt att ge bort en sån där liten "resväska" med barnmotiv och så kan man fylla den med nån fin bok, kläder och lite annat smått och gott.

Silver eller tenn vill jag heller inte ha till mitt barn så det skulle jag aldrig ge bort. Men väskan kanske är ett bra förslag?

Eller kanske barnkammarboken, mätsticka eller sköna tofflor från "dinglisar".

Jag har en del förslag i huvet men jag vet inte vad jag ska köpa och om det passar sig.

• Nyfiken gul

Kan berätta att när min älsta son hade namnkalas fick han en suverän present...

en gigantisk nappflaska - säkert   1 meter hög - fylld med tvättlappar, skallra, nappflaska o napp,, ett gosedjur, en kam o borste , en haklapp o lite annat jag har glömt...

själva stora nappflaskan var en stor sparbössa...

Skitskoj o nu 8 år senare är sparbössan full med pengar - den ska snart in på banken för att räknas...

• Tutluva

Alice fick en nalle av sin gudfar från Bearfactory, jättefin!

• angeleye82

nyfiken gul...gud vad rolig och annorlunda present..de ska jag tänka på nästa gång jag går på dop..vet du vart man kan få tag i en sådan där napp??

TS. Tycker väskan låter toppen..det blir ju mer personligt då ju..

och angående silver grejjer..ja gillar inte heller sådant..men vet att många ger sådant iallafall..

Svar på tråden Vad kan man absolut INTE ge bort i doppresent?