• Anonym

Blöder från ändtarmen - vad är detta??

Har haft några externa hemorrojder som varit lite otrevliga, men inte förorsakat desto mera problem. Nu den senaste veckan har det upprepade gånger då jag varit på toa kommit ordentligt med djuprött, klart blod från ändtarmen! Och inte lite, utan så det droppat stora droppar i toaletten!
    Är lite orolig, vad kan det vara?

• Svar på tråden Blöder från ändtarmen - vad är detta??
  • chess1979

troligtvis så bläder du från hemorojderna, men du måste söka sjukvård senast imorgon så att du kan få en salva, om det vill sig riktigt illa så kanske du måste opereras, men ring läk imorgon.

• mitha

jag har haft problem med blod i avföringen i flera år kan jag tala om och jag har INTE haft hemorrojder mer än nu efter att jag fick barn, mitt råd är att du kontaktar en läkare så de får kolla dig. Ingen trevlig undersökning men det är inte trevligt att blöda från baken heller,,,,

lycka till kram mitha

• Anonym

Men om det INTE är hemorrojder, vad 17 kan det vara då?

• Anonym

Om det inte är hemorojder så kan du ha ytliga blodkärl. Dessa kan bli hemorojder men behöver inte utvecklas till det. Det är kanske helt ofarligt men det kan också vara farliga saker därför är det bäst att gå till husläkaren och få remiss till en läkarundersökning. Det är troligen helt ofarligt men värt att kolla upp så att du itne går och är orolig.

• mitha

det kan vara en tarmsjukdom,,,men bara för att jag har fel på tarmarna och blöder betyder detta INTE att du har det nu, Enklast är att du ringer och får tid till en läkare,

var inte orolig det kommer gå bra kram mitha

• Deegirl

Har oxå upptäckt detta från mig, men inte varje gång, å inte heller att de droppar, men de har varit färskt bold på pappret....
    Skönt de känns å inte va ensam..

• Anonym

somsagt, det är jättevanligt med ytliga blodkärl och det tror jag mån ga har problem med utan att prata om det, men det kan i ovanliga fall vara något farligt och om man bara tar sig för att kolla upp det hos läkare så kan man andas lugnt igen sedan.

• Anonym

Det låter som att det skulle vara invärtes hemorojder. Försök ät fiberrik mat och sitt inte och läs på toa för länge. Det finns även stolpiller för detta. Vet inte vad dom heter.

Tycker synd om dig

• Anonym

Prova Xyloproct-salva. Finns receptfritt på apoteket. Fungerade när min hemmorojd började blöda. Var precis som för dej, med droppar i toaletten...

• Anonym

hur vet man om man har en hemorojd? Jag har sprickor längst ut i ändtarmen. är det samma sak som en hemorojd?

Svar på tråden Blöder från ändtarmen - vad är detta??