Praktiska frågor gällande täcke, bil, skötväska
Halloj!
Jag väntar tvillingar i januari, men har några praktiska frågor.
1) Täcke
Eftersom jag inte har några barn sedan tidigare, så vet jag inte riktigt vad man skall köpa i "täcke-väg" till de små. När man tittar på tex IKEA, så verkar de endast ha täcken som är OK ifrån 1-års-ålder. De kommer ju självklart få ligga tät tillsammans till en början - eftersom de är vana vid det sen magen - men vi har väldigt kallt i vår lägenhet på vintern, och jag känner mig väldigt orolig för att de skall vara tillräckligt varma. Självklart kommer vi har tunna pyjamser på dem, men vad kan man ha som "täcker" dem, som inte är OK när de är nyfödda?
2) Bil
Vi har köpt en Teutonia Team S4 tvillingvagn, men den går ju inte in i vår nuvarande bil av sedan modell, alltså kommer vi att behöva köpa ny bil. Någon som har/har haft denna vagn och ge tips på bra bil som passar?
3) Skötväska
Vad skall man köpa för en skötväska till sin tvillingvagn? Som är rymlig nog att innehålla allt man behöver till två små och där även axelremmen (eller upphängningsanordningen) funkar till ovan nämnda Teutonia vagn? Och som inte kostar 500-700 kr - utan är en lite billigare variant?
Mvh Sussovink :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-01 16:19:03:
Skall ju förstås stå:
"vad kan man ha som "täcker" dem, som ÄR ok när de är nyfödda"`
//S-V