• Indianica

HJÄLP! Vad menas med "skyddat belopp" på kontot?

Beställde en grej via nätet igår och lämnade mitt kort nr, nervös av mig som jag är gick jag in på kontot och kikade idag för att se om rätt belopp dragits, jag beställde en grej som kostade 1.75 pund, på mitt konto står det att 276 kr är "skyddat belopp", VAD innebär det? Att de drar beloppet permanent när jag fått varan eller är det skyddade beloppet avsett något annat? Har INTE beställt fler grejer eller köpt något som kostar den summan i butik, beloppet ska ha "skyddats" igår. Fattar inte bvarför, men jag lycka inte se vem "avsändaren" är, alltså vem som kan ha "skyddat" beloppet?!

Låter det rimnligt för er att 19.75 pund kan motsvara 276 kr eller?

• Svar på tråden HJÄLP! Vad menas med "skyddat belopp" på kontot?
  • Cilota

Det skyddade beloppet kommer av att du gjort en affär med kortet men mottagren har en annan typ av system som inte "drar" pengarna direkt. Antagligen så står det rätt dagen därpå.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Nyfiken gul

skyddat belopp innebär  dragna men ej bokförda belopp..

handlar jag på Konsum för 199kr idag står det på mitt kontoutdrag på nätet ikväll "skyddat belopp 199 kr"

så handlade du ENDAST för den summan igår är det rätt pengar som är dragen...

• Filippinan

Jag förstår inte vad du menar med 1.75 pund. Men att 19.75 pund är 276 kr är väldigt rimligt.

The more you ignore me, the closer I get
  • Aaliyah

Det är banken som skyddar beloppet tills det dras som betalning för ett köp. Om du menar brittiska pund så är det ett helt rimligt belopp om varan kostande 19,75 pund.
    Se: www.forex.se/

• Hannah76

Det är summan du handlade för, den skyddas så att det ska finnas pengar på kontot när pengarna ska dras. Låter ok att 19.75 pund är 276 kr.

• Danbala
    Indianica skrev 2006-11-01 16:47:27 följande:
    Låter det rimnligt för er att 19.75 pund kan motsvara 276 kr eller?
    Ja. Ca 14 kronor per GBP.
    [...fnord...]
Svar på tråden HJÄLP! Vad menas med "skyddat belopp" på kontot?