• yaz

Någon gravid som mår illa när du ätit?

Jag mådde illa till vecka 16 ungefär och det enda som hjälpte var att äta, nu i två veckor börjar jag må illa strax efter jag ätit. Jag tycker det är konstigt, någon som varit med om samma?

Yasmin (juliamamma och snart v 19 med tvåan)

• Svar på tråden Någon gravid som mår illa när du ätit?
  • doris34

Jag känner så ibland. Jag kan vara hur hungrig som helst och så äter jag och efter två-tre tuggor blir jag proppmätt och illamående. Då får jag vänta ett tag tills det går över och sen äta några tuggor till. Så en måltid tar ganska lång tid för mig just nu...

Jag är i v 13.

• gult

Jag mår illa när jag ätit om jag får i mig lite för mycket, men jag har alltid varit kinkig med mat. Men man kan lugnt säga att detta ökat sedan jag blev med barn och gått in i v7. Helt galet, om jag inte får mat när jag vill kan jag inte äta och äter jag bara lite för mycket blir jag illamående av det... : )

• Mamma Mysig

Jag mår illa när jag äter "fel" saker, tex choklad. tårta eller nåt sånt, äter jag morötter mår jag inte illa

• Lepa

Jag är inte ens hungrig utan äter för att jag måste äta och när jag är klar mår jag riktigt illa. Detta har börjat trappas ner, är nu i v.15. Jag tror att det beror på att tarmarna o magsäcken klämms ihop o det tar längre tid att smälta maten!

Svar på tråden Någon gravid som mår illa när du ätit?