• true love

Läskig inandning, låter nästan som kallsup

Min lilla tös på ca 2 månader låter så otäckt ibland när hon andas. Det låter ungefär som om hon får en rejäl kallsup, hon tjuter liksom till när hon andas in. Hon verkar inte besväras av det men man blir ju orolig ändå. Det händer några gånger per dag. Hon har haft så ända sen hon var nyfödd. Jag ska prata med BVC om detta igen (har tagit upp det med dem förut och då sa de att det är normalt när de är så små) men undrar ändå om det är fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Läskig inandning, låter nästan som kallsup
  • shangri la

hej ts! jag har en likadan son-han har konstiga ljud för sig när han sover (o ibland när han är vaken), ibland verkar det som att han kippar efter andan.. pratade med läkaren på bvc om det förra veckan men hon sa då att det är vanligt att de kan låta så..

det är ju ganska trångt för dom vid luftvägarna (speciellt där luften ska ut ) men det var ingen fara sa hon. hon tittade också på honom när han andades o det såg bra ut (det ska alltså inte se ansträngande o jobbigt ut när de andas!)

men om du fortsätter att vara orolig så be ngn att titta på honom-det är ju det de är till för

• jeanna

Hej!
    Min lilla kille på en månad gör lika dant. har oxå frågat på bvc och hon sa att dom har så mkt konstiga ljud för sig och att det är normalt. Min kille andas oxå väldigt häftigt ibland,när han är glad mm ,det var tydligen oxå normalt men visst blir man rädd när dom gör en massa konstiga ljud!!!??!!! kramiz

• Moomin

Jag var hysterisk angående det där andningsljuden näör min son var ca 0-3 månader...frågade säkert 5 olika läkare och 10 barnssk. Men tydligen är det helt normalt och växer bort

Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
  • true love

Tack för era lugnande svar! Man blir ju lätt lite nojjig när det gäller andningen... Känns skönt att höra att det är fler som har detta och att ni också hört att det är normalt.

• Moomin
    true love skrev 2006-11-02 13:51:39 följande:
    Tack för era lugnande svar! Man blir ju lätt lite nojjig när det gäller andningen... Känns skönt att höra att det är fler som har detta och att ni också hört att det är normalt.
    Kan berätta att i mitt fall gick det så långt att min sambo började skratta så fort vi träffade på någon sjukvårdskunnig eller någon som hade barn...för han visste visste vad jag skulle börja tjata om...det tog ett tag innan jag verkligen fattade att bebisar har lite orgelbunden andning i början...och att det går över

Jag satt tex vaken på BB från att sonen föddes på fredag kväll till måndag morgon då sonen läkarundersöktes inför hemfärd. Jag vägrade släppa honom med blicken innan en läkare försäkrat mig om att han var ok trots andningsljuden...och det var han så kalrt.
    Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
Svar på tråden Läskig inandning, låter nästan som kallsup