• beebislängtan

Finns det nåt att göra mot STORA spindlar INOMHUS ???

FY FY FY FY !!!
    Är nyinflyttad husägare, stormtrivs, förutom våra så kallade "husdjur" har massor av riktigt stora spindlar i källaren. Tror att det är korspindlar, men jag vet inte.
    Jag är o har alltid varit totalt livrädd för dessa små kryp. Jag VET att de inte är farliga, men jag får helt enkelt riktig panik.
    Finns det nåt medel eller nåt hjälpmedel på nåt vis för att minska dessa ????????????
    De bor framför allt i vår tvättstuga, o där är jag ju varje dag, o jag har nu ångest inför varje besök där. O skakar varenda klädesplagg innan jag vågar mig på att ta i det helt.
    Snällla hjälp !!

• Svar på tråden Finns det nåt att göra mot STORA spindlar INOMHUS ???
  • Apif la deuxième

Döda döda döda

• twentyone

Jag har extrem spindelfobi. Och jag älskar min RADAR!. jag sprutar den överallt och hej villt..haha.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • beebislängtan

Jag dödar... Men bara det är ju världens pärs ju, de är ju så snabba. O så är jag livrädd att missa.
    Jag hade en bes-man från Anticimex här (inte i det syftet utan på vanlig hus-bes när vi flyttat in) men han mena på att spindlar är nyttodjur o de ska man absolut inte döda.

• Apif la deuxième

Jag brukar skrika medan jag springer rut med hårspray och andra sprayflaskor med kemikalier, och jagar runt de jävlarna. Jag tycker det ger mer effekt då.

• Rainbow

...även om de är äckliga så bor spindlar bara i friska hus :) en liten tröst på vägen....*s*

• annex

du är precis som mig
    jag lipar o skakar som en gris när jag ser dem.
    jag ringde anticimex, de hade inget för spindlar, inte mer än råd om tex: hålla gräset kort klippt o tättmyggnät i ventilerna. men de tar sig in ändå

• Filippinan

Nä, Anticimex gör inget mot spindlar. Jag frågade också när de var här för annan ohyra... Vi har mkt spindlar också men det är tydligen bara bra.

The more you ignore me, the closer I get
  • Julias Farsa

Ta bort spindlarnas mat så försvinner spindlarna.

Börja med klorinlösning, spreja/spruta på vägg/tak och golv med en veckas mellanrum. Sen ta radar i två omgångar(Håll andan här). Sätt finmaskigt myggnät på alla ventilar. Sedan täpp igen ventilerna och installera en avfuktare för att få en torr miljö som insekter inte gillar.

Det är vad jag har gjort i vår källare, nu är det 0 insekter/spindlar där.

Svar på tråden Finns det nåt att göra mot STORA spindlar INOMHUS ???