Hur många barn får åka gratis på sj tåget ?
Lite konstigt ställd fråga kanske , men jag undrar hur många barn som får åka gratis per betalande vuxen o till vilken ålder ?
Lite konstigt ställd fråga kanske , men jag undrar hur många barn som får åka gratis per betalande vuxen o till vilken ålder ?
2 har jag för mig.. men jag är inte helt säker
2 barn upp till 16 år tror jag det är.. gå in och läs p sj:s hemsida.
Gratis är de inte om dom ska ha en stol då kostar de 5 kr men annars e de 2 barn per man
SJ Familjeerbjudande innebär att resenär med vuxen-/pensionärsbiljett kan ta med sig ett eller två barn upp till 15 år från 5 kronor per barn (10 kronor om biljett köps hos manuell betjäning) på dagtåg. Resande med ungdoms-/studerandebiljett kan ta med sig två barn upp till 5 år från 5 kronor per barn (10 kronor om biljett köps hos manuell betjäning) på dagtåg.
Så om man ska ta med sig en 13 o 14 åring äe det bättre att köpa "vanlig" biljett istället för en studerande ?
Om du är vuxen och ska ha med en 13 åring å en 14. Åker dom för 5/10 kr st.
Om du ska skicka dom själv utan vuxen köper du en vuxen biljett plus en sitt plats för 5/10kr.
Ja, jag tror det är bättre att köpa vuxenbiljett å sen få med sig barnen gratis(ja, jag räknar 5-10 kr som gratis )