• Spegel

Maskerad på dagis. Tips på utklädnad till 1 åring??

Det vankas maskerad på dagis och jag har inte den blekaste om vad jag ska klä ut ettåringen till..
    Nån som har smarta tips som inte kostar multum?

• Svar på tråden Maskerad på dagis. Tips på utklädnad till 1 åring??
  • Tigerpluttis

Tomte. Går att använda till lucia också. Många föräldrar på min förskola brukar göra så med dom små som inte säger själva vad dom vill vara.

• emejo128

Vår tjeja ska vara en liten ängel. Det löser vi genom en vit T-shirt (min) ett rosa band runt midjan och änglavingar på ryggen (köpte i leksaksaffären).

• Cocarola

Bandit! Det var min tjej när hon var 18 mån - svarta byxor, svart tröja, svart mössa. Sen målade vi en svart mustasch + svart mask runt ögonen (trodde inte hon skulle ha på sig en riktig).

Sjörövare: 3/4 byxor, randig tröja, snusnäsduk på huvudet. Målad mustasch.

Kanin/mus/katt/hund: vit/grå/svart/brun pyjamas eller tröja + långkalsonger/byxor samt ansiktsmålning och ett diadem med passande öron. Hemmagjord svans fäst med ett gummiband runt midjan.

Boxare: boxershorts, morgonrock, jympaskor, handduk över axlarna och ev. en målad blåtira. Mammas skid-tumvantar....

Cirkusprinsessa: baddräkt, strumpbyxor, tyllkjol, balettskor från HM.

• Tjollabolla

Alltså... Jag är förskollärare och jobbar på en småbarnsavdelning. Vi diskuterade detta med halloween fest, nån förälder frågade om vi skulle ha det. Vårt äldsta barn är 2 år.

varför ha en sån fest när barnen är för små för att ha nån som helst glädje av det?

Lite ot kanske, men jag är tvungen att fråga. Trodde faktiskt inte småbarnsvdelningar hade det.

• Cocarola

Tjollabolla:
    Mitt första barn gick på ett syskondagis med barn från 1-6 år, så de hade Halloweenfest. Min minsta går på ett dagis med bara 2-3 åringar och kommer inte att fira Halloween. Håller med om att själva Halloweenfirandet inte känns aktuellt för småttingar, men man kan ju bli inspirerad att ha enbart maskerad istället. Tycker att Halloween är en kommersiell grej här i Sverige, men eftersom alla anledningar att ha fest är bra, så får det gå an!

Maskerad är väl alltid kul, halloween eller inte? Min 2-åriga kille älskar att klä ut sig, favoriterna är prinsessa (högklackat är modellen...) katt och cowboy. Ibland alla tre samtidigt!

• Spegel

På min dotters dagis är hon den enda ettåringen. Sedan är det min äldsta flicka på 2½ som kommer i turordningen.. Detta är ingen småbarnsavdelning utan ett dagis med enbart en avdelning där alla åldrarna är blandade...

Tack för era superbra tips!

• Spegel

Skriver en till..=) Det är Maskerad som gäller INTE halloweenfest och masker e förbjudna just för att de mondre kan bli rädda.
    Tycker det är kanon att dagis arrangerar Små tillställningar för att piffa upp vardagen..=)

• krinzon

Köp en pyjamas med spöken, katter, pirater eller dylikt på. Då blir hon ju det som är på! Och så kan ni använda pyjamasen som vanligt sedan.

Svar på tråden Maskerad på dagis. Tips på utklädnad till 1 åring??