En fråga om mikkline overallen
Hej !
Har köpt en mikk line overall till sonen, kan den hänga i torkskåp ??
Kan inte hitta något om det i tvättinstruktionerna, men hur har ni andra gjort som har en mikk line overall ?
Hej !
Har köpt en mikk line overall till sonen, kan den hänga i torkskåp ??
Kan inte hitta något om det i tvättinstruktionerna, men hur har ni andra gjort som har en mikk line overall ?
Robin har en mikkline som han premiäranvänder idag . Tror inte att man kan ha den i torkskåp men jag ska kika på tvättrådslappen när vi hämtat honom på dagis i eftermiddag...jag återkommer
Hej igen. I den overallen som vi har finns det en tvättrådslapp där det står att själva "tyget" går att köra i torktumlare på medelvärme (=två prickar) och en lapp där det står att fodret (vilket jag antar är lite fleecetyg som finns i huvan och vid knäppningen längst upp vid halsen) inte får torkas i torktumlare.
Det här gör det ju lite knepigt eftersom fodret ju sitter fast på overallen och inte går att ta bort. Med andra ord så vågar jag inte köra den i torktumlaren för säkerhets skull. Hur det är med torkskåp däremot är jag osäker på, det kanske är en helt annan sak?
Överlåter gärna den frågan till någon annan som har en mikk line och kanske vet...
Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig speciellt mycket...
Ringde affären där jag köpt overallen, och hon sa att den inte tålde torkskåp.
åhhh... jag frågade samma fråga här om dagen... men fick aldrig nåt klart svar. Vad skönt, då vet jag helt säkert nu att den inte ska torkas i torkskåp... misstänkte det!! Ska säga till på dagis!
Jag har hört att de visst kan torkas i torkskåp...det är väl bara Reima-materialet som inte tål det? Har också en Mikk-line och frågade särskilt om det när jag köpte den då jag inte förväntar mig att dagispersonalen kan hålla ordning på vilka som får och inte får torkas i torkskåp.
Snorky, vad jag hörde så är de fullt jämförbara i kvalitet och så, men det är inte samma material...