• Född i Thailand

Navelpiercing under graviditeten??

Hej!

Jag har en liten fråga...

Hörde av en tjej för ett tag sedan att man måste ta ut sin navelpiercing när man blir gravid för att den inte ska töjas ut och bli en skinnlapp som bara hänger där.

Är detta sant???

Jag har nämligen en navelpiercing sedan många år i naveln och nu är jag gravid i 9e veckan, måste jag ta ut den eller vad?

Någon som vet nåt om detta?
    Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Navelpiercing under graviditeten??
  • Peapin

Inga problem. Jag har den kvar och det är min 2:a graviditet med den. Har inte blivit påverkad ett dugg. Lycka till

• Född i Thailand

Tack för det snabba svaret! :)

Blev helt förskräckt när hon sa detta, skinnlapp?! Det låter ju helt sjukt.

Okej, då kan jag med lättnad behålla den. :)

• Angelicaa

jag tog ut min nu i vecka 18 för min navel börjar gå utåt...så vänta å se...

• Ankianka79

jag fick ta ut min när jag var i v. 25 för så fort man kom när den så gjorde det så himla ont. Och nu när jag har en liten så är jag glad att jag tog ut den, för när man bär honom och han klänger på mig så är det ju lätt att han hade kommit när den!
    Men, så var det för mig, jag tycker du ska vänta och se hur det funkar för dig, alla är vi olika!

• Född i Thailand

FL är verkligen toppen! :)

Är så skönt att kunna ställa frågor och funderingar och få så snabba svar.

Alla har ju så olika erfarenheter, är verkligen snällt av er alla som vill dela med er!

Tack för att ni finns där ute! :)

• Gakka

Min piercare rekommenderade att man tog ut den när naveln började töjas, för att den inte skulle bli sned, eller tryckas ut och bilda fula ärr. Självklart finns det de som kan gå med piercingen hela grav, men varför chansa? Min började dessutom göra ont runt v 25, så jag plockade ut den.
    Han sa att om man haft den flera år, och inte haft problem med den, så växer den oftast inte igen heller...

• KalleLinus

Hej

Jag fick en bristning av min piercing, men det syns inte så mycket.. hade nog den lite för länge.

• lillronya

Just för att undvika alla de där problemen kan man sätta i en plast stav. Den är böjlig ocg ställbar i längd.

• RingRing

jag har tagit ut min navel percing och har inte haft i något på 8 veckor. Den har inte växt igen tror inte att den kommer att göra det heller eftersom jag haft den i 6 1/2 år..
    Så om du haft din percing länge och måste ta ut den så kanske den inte växer igen. Annars går det ju att perca om sig efter grav..

• FridaT

Jag var tvungen att ta bort min för det spände när naveln började vända sig utochin. Nu har jag fått en megabristning utav den

• Jeslin79

Jag e i v 35 å har fortfarande min piercing kvar. Inga konstigheter, ingen bristning eller smärta

• Peapin

Är väl därför jag kunnat haft min piercing hela grav,,har inte fått "utåtstående navel" eller bristningar..Är olika antar jag.

• IISSEE

det finns speciella navel piercings som man kan köpa som är speciellt för gravida. den är böjbar. jag har själv köpt en sådan för jag har hört att under förlossningen får man inte ha något i stål på magen.
    jag tror det finns att köpa hos alla som säljer piercings.

• lillronya

IISSEE: Precis en sån jag menar!! Fast man får inte ha den heller om man ska snittas. Men fram till den kan man ju ha den!

Svar på tråden Navelpiercing under graviditeten??