• johandra

Om jag feströkt, när går nikotinet ur kroppen?

Hej!

Ja jag VEEEET att man inte ska röka osv osv..Jag har inte tagit ett enda bloss sedan jag blev gravid med Ella och tänker naturligtvis inte riskera att hon får i sig nåt nikotin eller andra gifter nu heller men..

Om jag skulle feströka en kväll, när kan jag sedan amma henne?? Hon ammas just nu bara på tidig morgonkvist så amningen är på gång att ta slut..Och visst kan jag avstå från att röka, men jag gillar att feströka så därför undrar jag...

/lillalillajag

Mamma till världens finaste Ella 060309
  • Svar på tråden Om jag feströkt, när går nikotinet ur kroppen?
  • johandra

uj nu får man ta till mattekunskaperna alltså..

Så det där är per cigarett eller??Fattar inte riktigt...Men isf borde ju mjölken vara nikotinfri efter iaf 3 dar om man röker 5-7cig....

Hur hittade du det där på hemsidan?? Var in o kollade där innan jag skrev ts men tycker den där sidan är så himla rörig...

Tack för hjälpen iaf

• 4barnsMom

3 dar!!!!???? Oj, mycket värre än jag trodde.. Ta ett glas vin istället Flört

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • johandra

haha hade ju tänkt ta båda..Men jag kanske avstår från ciggen iaf...Men om jag inte gör det så vet jag iaf hur länge jag bör vänta innan hon kan få tutten igen..

• gnorkis

varför feströka om du har slutat?? att vilja feströka är ett skumt fenomen för mig. jag har rökt i 10 år, slutade för två år sen och vill absolut inte dra i mig den skiten. inget påhopp eller nåt men jag bara är lite nyfiken på varför du vill feströka? då är ju risken större att man trillar dit om man fortfarande är sugen på blosset... det hade ju vart synd....

• 4barnsMom

Hihi, jo jag är fd rökare, det var så jag började igen båda gångerna efter mina 2 första barn. Nu är jag icke rökare på heltid Flört 

(inget påhopp härifrån heller Skrattande)

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • sturen

det viktagaste är att HON inte kommer i närheten av dig när du röker eller efter innan du tvättat dig och bytt kläder men minst 30 minuter då du har gifter i din utandningslukt.

• johandra

Ingen risk att hon kommer i närheten av mig..Vi ska på bröllop och hon ska ha barnvakt för första gången...Så hon är inte ens med...

Och jag hade skrivit ett jätetlång bra svar om varför jag vill feströka men så strular datorn o nu orkar jag inte skriva om det...Kort sagt kan man väl säga att jag alltid gillat att feströka,sen om jag fortfarande gör det nu det vet man ju inte men jag kan lixom inte se mig själv på fest utan en ciggarett...Men vi får väl se, inget är ju bestämt angående detta..Jag ville bara veta ifall att!

Svar på tråden Om jag feströkt, när går nikotinet ur kroppen?