• Mia m Rasmus

När började ni läsa godnattsaga för barnet?

Och lyckades ni få barnet att sitta eller ligga still hela tiden?

• Svar på tråden När började ni läsa godnattsaga för barnet?
  • sturen

sagor har vi alltid berättat. Måste barnet vara stilla?

• KarinN80

Vi började för nån månad sedan, just för att han skulle ligga still

• Peppa

VI har setat med Isac i knät när han hade spjälsäng och nu ligger vi bredvid i sängen och läser. han älskar att läsa böcker så han ligger still.. dock är han inte tyst

• FruPuffen

Från ca 14 månader fick han ett plötsligt stort intresse för böcker och då började vi med gonattsaga. Vi sitter i soffan och dricker välling först sen läser vi när han sitter i vårt knä, det går jättebra. Han somnar sen inne i sin säng.

• mammatillpojkar

vi har alltid läst för nicolas, även när han va nyfödd, han är 14 månader nu och älskar böcker..

• Söderböna

Vi har också läst för pluttan i princip från början. Det var inga problem att få henne att vara still, i början ammade jag samtidigt som jag läste... När hon blev mer rörlig var vanan inne och hon ville själv ha den mysiga, lugna stunden.

• Lady Unicorn

Jag har försökt läsa för min lilla dotter sen hon var nyfödd, men det är inte så populärt. I början kunde hon ju inte säga emot utan var tvungen att lyssna, men nu skriker hon till eller börjar bläddra i boken så att jag inte kan läsa. Får väl börja få lite rutin på det nu, hon fyller ju ett år i morgon. Jag vill ju läsa för henne, det stimulerar ju deras sinnen och får dom att börja läsa själva tidigt. Jag själv började läsa redan när jag var fyra och jag ÄLSKAR att läsa fortfarande. Vill gärna ge min dotter den möjligheten.

• lilla e

Ludvig är 2 och han bläddrar helst själv i böckerna. Är han inte alltför snabb händer det att jag hinner berätta vad det står också....

• MARIA99

runt 2 års åldern har de börja vilja sitta & lyssna.. Men såklart läste vi ju tidigare än så oxå men just innan sovning. Äldsta tjejen har alltid varit intresserad sen hon var runt året men mellantjejen har blivit det först på senare tid. Nu är hon 3 år. Läser för 3 åringen & 5åringen tillsamans varje kväll nu och de ligger tysta brevis & lyssnar på ganska långa böcker. gittan böckerna e favvos =)

• mludvigs

Vi har läst varje kväll som en del av nattningsrutinerna sen sonen var cirka 4 månader. Fram tills för nån månad sen har vi även sjungit men nu vill han inte höra oss sjunga längre så då blir det en saga extra. Varje gång jag försöker sjunga säger han bara, Nej mamma - sova.

Tror hans hörsel är så utvecklad nu att han tycker jag sjunger för taskigt.... :)

Svar på tråden När började ni läsa godnattsaga för barnet?