• Anonym (ont)

ont vid samlag!

Fick barn för ett år sedan och har jätteproblem med sex efter förlossningen.
    Det skaver och det känns som att jag är jättetorr vilket jag inte är.
    Äter inget preventimedel och att anväda kondom resluterar i att samlagen blir ännu jobbigare.
    Blir torr och obehagligt.

Ska det vara såhär? Nån som känner igen sig?

Vill kunna ha sex som innan jag fick barn, då va det aldrig några problem.
    Nu är sex bara jobbigt.

• Svar på tråden ont vid samlag!
  • Nyfiken gul

gå till gyn o kolla dig!

• Nyfiken gul

använder ni något glidmedel?..

prova gärna babyolja eller annat ...

• Anonym (ont)

Glidmedel funkar tyvärr inte heller, blir så torrt till slut och det känns som att det "bränner" i underlivet.

• Anonym (ont)

Glidmedel funkar tyvärr inte heller, blir så torrt till slut och det känns som att det "bränner" i underlivet.

• Anonym (ont)

*buffar*

• Nyfiken gul

använd något som INTE är vattenbaserat  - det torkar ut och gör mer skada än nytta...

• Anonym (ont)

Typ som klick då? för det funkar inte alls!

• Nyfiken gul

prova barnolja, olivolja, massageolja eller dyligt...

jag upplever själv att krämer o trögflytande glidmedel är värdelösa oavsett om man får ont eller ej...

• Anonym (ont)

Tack för tipset, ska prova :)

• Anonym

Jag hade samma problem som du efter mitt första barn och det var jätte jobbigt, så länge jag ammade var det en katastrof och fortfarande jobbigt efter jag slutat ammat. Jag fick någon sorts medecin av gynekologen som man ofta ger till kvinnor i 50-års åldern då deras slemhinnor är väldigt sköra pga av klimakteriet. Tyckte det funkade så där. De sa i alla fall att efter en förlossning kan slemhinnor bli skadade och därav problemet...det blev ju bättre så småningom men riktigt bra blev det aldrig förran jag fick barn nr 2, 4 år senare, jätte märkligt. Men det var som om allt rättade till sig. Är nu gravid igen och oroar mig väldigt mkt för detta, tänk om allt blir som efter ettan ???? funderar på att begära snitt???

• Anonym (melon)

KAn det vara vestibulit? Det finns trådar om det här på fl.

• vikkan

jag ha rsamam ja har en dotter på 8 mån & kan verlgien inte längre ha sex vi fröskte precis haha & jag e såå ledsne det gör sdå himla ont.. & killen vill ha sex men förstår mej , & jag drar ut på dte hela nån måpnad hit & dit, Men sne gör dte bara ont sen mår man piss för man tykker man e kass.. helt enkelt.. fy fann för sex

• Anonym (*suck*)

Samma här... trots att jag blev snittad Har mycket förstående men frustrerad sambo. Undrar så VARFÖR det svider så!?!

• Anonym (östrogen)

Hade samma problem efter yngsta barnet och fick östrogenvagitorier utskrivna. De fungerade alldeles utmärkt. Ofta blir slemmhinnorna helkass när man ammar.

• Anonym

Så länge man ammar blir slemhinnorna sköra och torra, använd glidmedel fick jag som råd av bm och det funkar osm tur är för mig..

• Anonym (vestibulit)

låter som vestibulit. Det kallas ju även brinnande vulva. Men kolla dig hos gyn för säkerhets skull.

• Anonym (jag med)

Hade ungefär likadant, känner ibland av det fortfarande. När sonen var ungefär 16 månader så fick jag problem med tungan + munnen och sökte läkare, då visade det sig att jag hade väldigt lågt Hb bla. Min läkare sa att blodbist kunde ge problem med slemhinnorna så att det nog var från det som jag hade bekymmer i min mun. Började äta järntabletter och när järnethalten steg i kroppen så försvann en stor del av det onda vid sex också. Vet inte om det kan påverka slemhinnorna där nere också, men det kan kanske vara värt att kolla ett Hb. Nu är inte allt det onda borta, men jag tror att det beror endel på det jag var sydd och liknande grejer. Hoppas du slipper ditt onda det är inte skoj alls.

Svar på tråden ont vid samlag!