• JPL

Pump till barnvagn?

Vagnen som stått och väntat i flera månader har nu ingen luft i däcken när det börjar bli dags för bebisen att titta ut. Tog händigt fram cykelpumpen men det var fel dimension...

Vad pumpar ni era vagnar med och var har ni köpt/lånat pumpen?

• Svar på tråden Pump till barnvagn?
  • PyttanPytteliten

Köpte en cykelpump på COOP för 69kr, den hade olika sorters munstycken som gick att byta ut! Dessutom var det med fotpump, så det gick fort och lätt att pumpa! Bra pris!!!

• ebben

Skulle aldrig köpa lufthjul på en vagn!? Oj,så omständigt när man är ute och går ...och får punka?? Tycker det verkar helknasigt! "Vanliga" stora hjul är ju lika bra! Räcker med att punpa cykel och bil...

• Japp

Vi har köpt pump, samma som till moutainbike.

• isabell22

köpte pump på babyland då ite cykelpumpen funkar

• Tessy

Köpte pump på babyland för 69 kr. Ingick olika munstycken & kunde fästas på barnvagnen. Kanon!

• Tessy

Köpte pump på babyland för 69 kr. Ingick olika munstycken & kunde fästas på barnvagnen. Kanon!

• wozzgirl

Lufthjul är ju bättre om man går på grusvägar = skumpar mindre.

det finns pumpar med samma munstycke som bildäcken har, o de är inte speciellt dyra heller.

• ebben

Men många som är "stadsråttor" har ju också lufthjul...Som aldrig går på en grusväg...Det är väl bara en modegrej,att det är snyggt!?

• Jen

Lufthjul dämpar lite också, så det är inte bara det att det är snyggt (är det verkligen snyggt förresten?). JAg brukar oftast pumpa när jag går förbi barnvagnsaffären som ligger vid mitt närmaste "affärscentrum". Eller rättare sagt -personalen där pumpar =)

• mita30

Lufthjul är ju mordeniteter ju.. späddisar brukar ju gilla att det hoppar lite i vagnen , min son somnar då..

Varför tabort det nöjet för dem????

• wozzgirl

Ja, men i stan ska man ju upp o ner för trattoarkanter och då skumpar det oxå... :)

• mita30

Ja men ungar gillar när det rör sig ju , varför tabort det nöjet när det åker vagn

• wozzgirl

Det rör sig nog med lufthjul oxå, men det gungar mjukare och smäller inte i så hårt som med vanliga hjul.
    Men det är väl en smaksak...

• PyttanPytteliten

Det är helt klart en smaksak! Men det märkliga är att vi som har valt lufthjul får mycket skit för det av de som INTE valt det.... Men vi ifrågasätter aldrig de som väljer vanliga hjul! Lustigt........

Är stadsbo och föredrar lufthjulen pga alla trottoarkanterna! Det är absolut inga handikappvänliga trottoarkanter i den här stan......

• Jennie med ie

Vi har valt lufthjul för att vi tycker det känns behändigare att köra helt enkelt, sonen får skumpa ändå, jag lovar

Vi har dock inte kllat om vi har nån pup som passar, sonen har inte anlänt än så vagnen är i princip oanvänd. Tack för tipsen i tråden, en pump för 69 kr som kan fästas på vagnen låter kanon.

Svar på tråden Pump till barnvagn?