• shortbabe

Gästbok till dop (göra själv)

Jag skulle vilja ha lite tips och idéer.

Jag har tänkt att göra en egen gästbok till Linus dop, tänkte göra den med frågor så gästerna bara kan fylla i. Lite som en "mina vänners bok".

Så nu vill jag att ni ska överösa mig med förslag på vad dessa frågor kan vara. Vill ju att det ska vara kul för honom att läsa när han blir större och även när han är vuxen...

Typ/ Namn:
    Relation till Linus:
    Mitt bästa råd:

Ja ni fattar Så ös på nu!!!

• Svar på tråden Gästbok till dop (göra själv)
  • lönnemåla

Linus blivande yrkeskarriär, hårfärg, intressen.

• shortbabe

lönnemåla- Tack!

Ingen annan? Jag vill ha MASSOR med förslag

• Hundliv

Vi gjorde på lite tjockare papper och i lösbladsform så att alla hade något att göra medans maten plockades bort. Då behövde gästerna ej stå och vänta på varandra vid en bok, vi är supernöjda.

Vi hade följande på våra lappar:

Mitt namn:
    Min favoritbarnbok:
    mitt favoritbarnprogram:
    Det bästa med att vara barn:
    Hur känner jag barnet som döps:
    Här är det fritt fram för visdomsord/personlig hälsning eller kanske ett självporträtt :O)

Det var inte så mkt men det tog tid för gästerna i alla fall så det skall kanske inte vara allt för tungt.

Hoppas att du fick något gott tips av detta!

• pellen94

Vad gjorde ni efter att maten plockats bort? Nyfiken

• shortbabe

Hundliv - Jättesmart! Hade tänkt haft lösa papper men i en pärm, men det var ju skitsmart att låta dom vara lösa så gästerna kan fylla i samtidigt. (Blir det lite press för alla att verkligen fylla i )

Tack även för tipsen på "frågor"!

• fantagirl

ooh vilken rolig idé.

Puffar för mer förslag!!!

• Örnen76

Vilken bra idé! Vi har förvisso redan döpt vår son, men om han eventuellt få ett syskon, ska vi använda denna grej!

• Maria Wilmas Mamma

Åååhhh.. Detta var en bra tråd! Så roligt!
    Mera förslag

• Hundliv

När maten plockades ut dukade vi fram fikat, hade faktiskt valt bort traditionell tårta denna dag och körde på underbart goda chokladkakor, typ klaggkaka med en "gegga" på, hmmm.... lät suspekt. Hade små citronsnittar med glasyr på och småkakor och jag lovar att det blev hur mkt som helst över fast jag trodde vi hade för lite.

Det var ju inte det jag skulle berätta.

Samtidigt som gästerna fick skriva på ovanstående lappar hade vi även gjort lappar i A6-format med bilder på vår son med olika texter på, (tipset kommer från denna sida från början).

Jag skrev ut dem på vår vanliga sv/vit-skrivare på samma tjockare papper som de andra lapparna och det dög alldeles utmärkt.

Tips på bilder och texter:

De olika namnen vi valt
    -varför heter han så
    -hur många heter så i Sv just nu, (kolla SCB)
    -vad betyder namnen

Födelsedata
    -vikt
    -längd osv

Vi hade bilder på sonen med några gosedjur som vi skrev namnen på och en liten story bakom.

Vissa bilder berättade vi helt enkelt när de är ifrån, som ex:
    -första dagen hemma
    -första badet osv.

Oj, nåogon vaknar, måste dra

Svar på tråden Gästbok till dop (göra själv)