• Anonym

Urinprov visar blod?

Hej

Har för ca. 2 månader sen haft jättejobbig halsfluss med hög sänkan och i samband med det gjorde jag urinprov två gånger och reagerade på blod båda gånger,dock det var inget allarmerande enligt min läkare.
    Hon sa att det kan bero på den höga sänkan i blodet och bad mig
    komma tillbaks och göra en till prov när jag blir frisk.

Nu har jag varit frisk i mer än 4 veckor och igår var jag där och gjorde urinprov igen som visade samma värde som de andra två gånger (2+) men min läkare säger fortfarande att det är ingen fara,men jag är orolig nu faktsikt för det är inte normalt liksom oavsett vad hon säger

Jag ska till hene igen på återbesök i annat ärende om två veckor och göra då ett prov till men om den reagerar på blod oavsett hur lite det är så kommer jag att kräva vidare undersökning,vill veta bara vad är det för något.

Undrar darför om någon här har haft liknande eller har någon idé om vad kan det vara.Tack.

• Svar på tråden Urinprov visar blod?
  • evaviola

Det KAN vara normalt att ha blod i urinet. Man kanske har mens, det är tidigt på morgonen o man druckit lite, eller så kan det vara så att man har ett litet litet sår någonstans i urinvägarna.

• JoWiAn

Jag hade mkt blod i urinen när jag var gravid. Efter jag hade kissat så droppade blod i toaletten. Kolla så du inte har urinvägsinfektion. Kan man ha utan att man märker det.

• JoWiAn

Oj du kankse inte var gravid?? men kolla ändå så de inte är uvi

• Anonym

Hej

Tack för era svar.

Nej,jag är inte gravid och har inte ont eller några andra besvär.
    Det är darför jag är lite fundersam vad kan det vara.

Jag har gjort nu massa prover i andra ärende som sagt så får jag se om det skulle visa något då,men de får jag först om två veckor.

• Anonym

Nöj dej inte med de svar som du hitentills fått av din läkare...Då det finns många faktorer som kan spela in....Be om en vidare utredning om inte dina väntade prover visar något....
    Urinvägsinfekt...borde väl läkaren tagit test på en gång misstänker jag...
    Hoppas det finns ett svar att vänta hos din läkare...

• Anonym

Jag ska stå på mig nästa gång.
    Jag menar om det är så normalt varför då vill hon ta mera urin prover då,om man ska inte göra något åt det.

Som sagt jag har redan gjort tre stycken och får samma värde varje gång.

• Anonym

TS - nu har du visserligen haft andra besvär, men om du inte är testad för UVI så testa. Hade själv UVI i somras och märkte det enbart på att det var just blod i urinen. Risken är att det sätter sig i njurarna om det går vidare - om det är UVI alltså. Så är du inte testad för UVI så testa dig. (Du har inte gett tydligt svar om UVI i tråden, därför jag skriver detta, har annars ingen aning om vad det är du har eller inte har.)

• Anonym

Okej,nej jag är inte testad mot UVI och har aldrig haft den som jag vet :)
    Jag tetstades för allergier(alla typ),sköldkörtel och om jag har evenutuellt någon typ av astma men jag kommer att få svar först om två veckor.

Svar på tråden Urinprov visar blod?