• porceline

möbelbidrag ???

e tvungen att söka möbel bidrag hos socialen..
    eftersom idioten te far knarkat bort alla pengar å vi flydde där ifrån me en väska kläder..
    sen har idioten sålt/förstört allt ..
    så de e ruta vi står på nu..
    verkar som alla får olika mycket pengar??

nån som har fått möbelbidrag?/startbidrag?

va kan de ligga på ungefär.. ????

• Svar på tråden möbelbidrag ???
  • mmian

Jag vet inte men puffar på så du så du får svar! Du är duktig som tog dig därifrån, starkt jobbat!

• AvalonC

Min väninna fick 10.000:- i förrgår av socialen så de kan vara väldigt snälla...

Men jag har läst trådar där man får allt från 3.000:- -30.000:-
    så det är väldigt olika.

Beroende på hur bra man är på att prata, vilken kontakperson man får och i vilket län man bor...

Men hoppas att det löser sig...

• Supermamsen

Köp på loppis där är det billigt så får du mycket för pengarna

Du kan även vända till till nån kyrka så kan du kanske få hjälp

• porceline

Idag tala min social assistent om för mej att
    för att bygga upp ett hem fick man 7900.-
    men eftersom ja "bara" behöver
    soffa,vardagsrumsbord,köksmöbler,barnmatstol,lampor,gardiner,mattor,handdunkar,nån slags förvaring(byrå)... mm

så kunde hon inte tala om riktigt..
    utan svaret va att du kan ju bo i din nya lägenhet nu iaf,ni har ju varsin säng.....!
    så äta på golvet me min 6mån gamla dotter va deras lösning bla
    eller bo kvar på min mors soffa.
    me en resväska brevid.. kul ..

får reda på tisdag nästa vecka om/hur mycket ja får..
    så tills dess e de bara å vänta. man tackar..

ledsen e vad man blir.

• inte

AvalonC:
    I vilken tråd fick någon 30k? Den tråden jag läste ville personen ha 30k, men fick det inte.

• janne j

Mitt tips är att du kollar på olika second handbutiker såsom röda korset eller myrorna där kan man köpa möbler, porslin, bestick och husgeråd m.m. för låga priser. Det är givetvis inte av senaste årsmodell men de duger säkert till en början sedan kan du köpa på dig nyare saker allt eftersom.

• Playing the angel

Tog han verkligen varenda liten sak ni hade?!?! *fundersam* Har du ingen, föräldra-penning? Sakta men säkert borde ni kankse kunna bygga upp ert liv igen? Ni har tak över huvudet, säng att sova i (enl dig själv) och mat hoppas jag. Som någon sa så får du ta och titta på second hand och handla det allra viktigaste. Sen får du väl byta ut det när ekonomin finns. Trist det som hänt, men det är bara att kämpa på. Kanske du kan ta lite hjälp av vänner och släkt, de kanske har saker de inte behöver i dagsläget eller tom inte alls behöver som du kan låna tills att allt ordnat upp sig?

Si vis amari, ama.
  • Miss Lau

Ett tips är att titta på Blocket, där finns det folk som vill bli av med möbler, endel skänkes bort bara någon hämtar!

• Billy och Jag

jag hade varken soffa, matbord, soffbord eller något sånt.. fick 250 kr. Det skulle räcka till ett beg köksbord. Resten fick jag spara till sa de... Det har man ju råd till när man går på soc.. inte :P

Tur jag slipper sånt nu för tiden :D

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
  • Tjej 83

så olika vad man får
    en gamal kompis fick till o med pengar till att åka tåg med mig genom halva sverige nästan..
    o de ska man ju inte få...

• Runguska

Om du har tillgång till dagstidning (kan läsas på biblioteket) brukar det finnas annonser av privatpersoner. Ibland skänker de som annonserar bort helt felfria saker bara för att bli av med dem eller säljer väldigt billigt. Jag och min man köpte allt begagnat då vi flyttade ihop och det var kanpert då, förstår att det är ännu tyngre att vara ensam!

Jag vet inte alls hur mycket/lite pengar det rör sig om, men det går att hitta väldigt fina och billiga saker begagnat. Vi köpte exempelvis begagnade sängar/madrasser och köpte sedan nya bäddmadrasser - en kompromiss som fungerar än idag.

Hoppas det går bra för er!

• sandra1984

Jag fick möbelbidrag 4000 konor.Det räckte till allt.
    Jag lyckades hitta en hörnsoffa som var plastad och ny,ägaren ångra sitt köp och jag köpte den billigt,700 kr tror jag.

Hur som hellst.Jag lyckades.Det jag gjorde var att jag önskade mig en riktig säng,och beställde en på konto på halens/ellos,minns ej...där köpte jag en dubbelsäng med säng och ram och allt....tog sin tid att betala av men värt verenda krona.

Man får vara tacksam för allt man får från socialen.Allt är bättre än inget.

• enny signatur

jätte tråkig situation. att önska sig saker är en bra lösning omd en går att gneomföra. men gör det EFTER du fått bidfraget. annars drar de av...

kolla upp normer och bestrid som du får för lite. sociaalen kan inte bara hafsa ur sig en siffrra utan d et finns fina regler bakom, som de gärna bryter mot dock.

Svar på tråden möbelbidrag ???