• fenomena83

Hur snabbt bredband ska man ha??

Undrar jag.

Om man sitter typ rätt mycket på internet (hehe), vill ha hem mycket musik och film och sådär.
    Fast jag är inte sådär jätte"nördig" och måste ha det bästa och snabbaste och coolaste high tec. Men jag har ändå rätt kort tålamod så jag blir förbannad när sidorna segar sig fram. Pluggar f ö på distans och alla studier sker via nätet så...
    Hur snabbt bredband måste jag beställa då?
    Det kostar ju massa extra ju snabbare man tar också *snål*

Nån som kan hjälpa?
    Surfar just nu via stadsnätet och det suger verkligen. Sååå segt. Ska flytta snart och ska då beställa "eget" bredband men vet alltså inte vilket.

• Svar på tråden Hur snabbt bredband ska man ha??
  • 201201232

Börja på 1-2 MBit/s sedan kan du alltid gå upp i hastighet om du tycker att det är för segt. Att gå upp i hastighet brukar inte vara något problem, däremot tvärtom... ;)

• SVejsan

Och sedan kanske du inte har möjlighet att få hur snabbt du vill, beror på hur nära och vilken utrustning som sitter i närmaste telestationen (gäller alltså ADSL)...Kolla på nya stället men 2 borde du starta på om du "köper" en del film och musik över nätet. Att stream video typ SF Anytime tror jag det är på gränsen för ( någon med kunskap?)

• betsla

"...vill ha hem mycket musik och film och sådär..."

Då skulle jag säga 8 Mbit/s faktiskt... har man "bara" 2 så är det knappast kul att ladda ner prylar.

܍ mamma till Tova, född 050104 ܍
  • Felicia6

Vi har 100 megabit, men det är bara för det inte var så stor skillnad i pris, och sen för att vi gärna vill kunna ladda ner saker snabbt

Håller med övriga. Börja lågt och stig sen om ni tycker det är stor skillnad på pengar o så

18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
Svar på tråden Hur snabbt bredband ska man ha??