• mammatotoo

Har någon sett en soffa ???

Jag letar och letar med hittar ingen soffa till vårat vardagsrum. Jag har letat på MIO, EM, IKEA, Svenska hem, Sia (Ilva; för dyrt att frakta upp)
    Jag vill inte ha en minimalistisk och stram soffa
    Har ni sett någon snygg soffa till rimligt pris??
    Eller strunt i priset, ge mig förslag!!

• Svar på tråden Har någon sett en soffa ???
  • gemelli

Ungefär hur vill du att den ska se ut då?

Vad menar du med minimalistisk och stram?

• Felicia6

Våran soffa (finns kort i galleriet) är väldigt hemtrevlig och mysig.
    Och skön som tusan att somna i tycker alla gäster som har provsuttit den..haha
    Jag älskar den

18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • Bettangarbo

Jättesvårt, kan du inte posta någon bild eller länk på vad som är helt fel om du inte kan komma på något som känns rätt? så vet vi vad du inte gillar iaf..

• Bettangarbo

www.scapa-rs.com

De här har bra priser iaf.. och enligt mig mkt privärda. Du kan välja bland massor med tyger i olika prisklasser, har även så att man kan sätta ihop en egen favorit men billigare än övriga kedjor vad gäller det - om priset är en fråga vill säga.

• underground

Nillsons i Svedala har mycket fina soffor. Köpte min 3+2 sits för 7000.

Matbord med 6 stolar för 4000.

Väldigt fina.

• Bettangarbo

Postar hej vilt, men tänkte bara säga att vi har Castello och gillar den. Classic är väldigt gosig, 3 sitsen kostar från 4100 kr och Plus har de 3+2 för 6 el 7000 kr som grupp.

Men annars finns det ju mer gedigna kvalitétssoffor, där man kan jämföra stoppning, stomme osv på ett annat sätt (ungefär som man jämför hur sängar är byggda)..

• mammatotoo

Tack för alla svar!!
    Jag gillade många soffor i Newport
    och Kingston i scapa-rs!!!
    Jag vill nog ha en soffa som är ganska klassisk tror jag, jag vill inte köpa soffa om några år igen.
    Oxford på MIO gillar jag oxå...Men den är ganska dyr då jag måste ha sittplatser för minst 6 stycken!!
    Så jag måste köpa två soffor

• mammatotoo

Felicia6: Var är den soffan ifrån?? Pris?
    Jag är inte ute efter en hörnsoffa...
    Men alla förslag som leder mig till nya möbelsidor är SÅ välkommna!

• Felicia6

mammatotoo, Jag tror att våran soffa finns i tre sits o sådär oxå, och inte bara som hörnsoffa. Den kommer från www.svenskahem.se

Vi köpte den på rea, då kostade den 8995, annars kostar den 9995 tror jag. Helt klart värt pengarna

18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
Svar på tråden Har någon sett en soffa ???