• Susie

Nån som fått priser på Trivselhus?

Hej!

Jag bara älskar trivselhus!!! Vi har pratat lite om att kanske bygga hus/köpa hus...men det blir absolut inte än på ett tag....
    men är ändå nyfiken...till skillnad fråm Myrsjö mf mf mf hustillverkare,
    har någon fått priser/grundpris på olika Trivselhus?

/S

• Svar på tråden Nån som fått priser på Trivselhus?
  • Memma

Vi fick ett pris på ett med 3 sovrum som vi komponerat lite själva. Totalt skulle det gå 1 850 000:- inkl tomten som kostade 150 000:-

Men sen bestämde vi oss för att inte bygga det. =(

• Susie

Hej Memma!
    Tack! Var det enligt standard med inrett o klart hus på tre rum o kök antar jag?
    *så nyfiken men verkar alltid svårt att få just priser!*

• kansas

Vi fick ett pris på 2,4 miljoner på ett hus på 156 kvm. Otroligt bra planlösning, 1-plans med öppet upp i nock, totalt 6 rum +kök, två badrum. Ingen tomt i det priset. Tyvärr har vi inte hittat någon tomt där vi vill bo så vi köpte ett färdigt hus istället.

• Memma

Har för mej att vi hade bestämt oss för att måla och tapetsera själva. Dessutom hade vi en liten specialare i köket. Så det finns billigare varianter, med samma antal rum. Dom har ju en serie 1½-planshus som är jättefina! =)

Önskar vi kunde byggt men tur att vi inte gjorde det eftersom bebisen kommer i februari och jag gått hemma sen början på augusti... *sucka*

• kansas

Skiss no 522 var det, om du vill kolla. Fortfarande mycket förtjust i det huset! Det var standardutrustning för det priset...

• kansas

Skiss no 522 var det, om du vill kolla. Fortfarande mycket förtjust i det huset! Det var standardutrustning för det priset...

• Susie

Kansas>> OK! Låter ju supernice!
    Jag har dock aldrig fattat hur man ska få tag på en tomt om man inte ska bo lååångt utanför en större stad som tex i Göteborg.....där vi bor.
    Nån som har några tips på hur man söker tomter på bästa sätt för tex på www.hemnet.se finns kanske 2 st tomter som ligger i närheten av Göteborg....
    Fattar inte hur folk gör?! Men de flesta bor väl en bit utanför kan tänka...

Memma>> OK! Tack!

• Susie

Kansas> OK har just kollat!
    Jag är dock mest intresserad av två plans hus....
    men än så länge drömmer man ju bara!

• kansas

Vi beställde en karta över orten där vi ville bo, lite lantligt utanför en större stad. Sen åkte vi runt och pratade med folk (bönder har otrolig koll!). När man har hittat sin mark kontaktar man kommunen för att få reda på vem ägaren är. Har man tur finns det nån bonde som kan tänka sig att stycka av en bit mark eller så finns det mark som ej används till nåt. Håller med dig om att hemnet inte är mycket att hänga i julgranen när det gäller tomter...

Svar på tråden Nån som fått priser på Trivselhus?