• papillon

Läppstift som håller färgen

Kan jag få något tips om ett läppstift som håller färgen och inte blir för mörkt på läpparna. Jag har bleka läppar och behöver lite färg men de flesta läppstift blir för mörka på mig trots det. Läppglans har jag försökt med men vill inte glänsa för mycket, det passar inte mitt jobb. Kör nu med cerat men känner mig så tråkig. Tar gärna emot tips om någon naturlig färg som bara finns där men ändå ger munnen karaktär. Clinique tycker jag fungerar hyfsat.

• Svar på tråden Läppstift som håller färgen
  • HH78

..nu vet inte jag om du är ljus eller mörk, men jag är blond och har blå ögon. Färgen Rose Scenario nr 384 är en klar favorit!

• Duckan74

Har du naturligt röda läppar? Jag brukar "neutralisera" mina läppar först med en ljus täckkräm, då blir inte läppstiften så mörka och det håller bra.
    Jättesvårt att säga vilken färg du ska köpa, men Make Up Store har många att välja på som går i ljus rosa, likaså Dior som tipsas om ovan.

• papillon

Jag är brunett med mörka blå ögon och har ganska bleka läppar. Diors läppstift har jag inte provat. Jag är medelålders och ser barnslig ut i rosa men brunrosa tycker jag fungerar bättre.

• Sthmtjej

Fast jag har köpt ett läppstift från make up store, superfint. Men det kladdar av sig mycket. Även om jag grundar med foundation och avslutar med lite puder.. suck

• papillon

Jag har nu hitat ett bra alterntiv till läpstift: Apotekets läppglans med lite färg i.

• cornelle

ohh sthlmtjej:

inte mitt, är det det vanliga som du köpt?

jag brukar ha läppglans (genomskinligt på) så kladdar lite av stiftet av sig med den och sen sitter resten som berget, eller ja nästan...;)

Svar på tråden Läppstift som håller färgen