• Fidelis ad urnam

Tycker du att folk bli så sjukt otrevliga och går till personliga angrepp över skitsaker?

Jag förstår inte hur vissa medlemmar kan ta saker så sjukt personligt på denna sajt. Man skriver om så triviala saker men ändock ska vissa medlemmar börja gå till personangrepp och vara rent ut sagt otrevliga.
    Fler som känner av detta fenomen kanske?

Jag blir bara SÅ irriterad och arg över just detta *suckar*

• Svar på tråden Tycker du att folk bli så sjukt otrevliga och går till personliga angrepp över skitsaker?
  • Mickis74

Yepps, har nyligen blivit drabbad och det är inte kul, man mår inte så himla bra måste jag säga.

• mrskensington

Jag har inte drabbats av det själv, men visst har jag sett det i flera trådar. Trist beteende.

• mamyleine

Jo sånt händer för ofta tyvärr. Jag anmäler alltid när någon går till personangrepp mot någon annan eller mig själv. Sånna människor har inget här att göra anser jag.

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • Fru Humla

jag håller med. och att idiotförklara folk bara för att de tycker annorlunda är oxå otrevligt tycker jag.
    netiketten är inte världsklass här i bland kan man säga

• Kaosspassageraren

Nej, jag måste säga att det är ett fenomen jag bara hör talas om, men aldrig stöter på! Kanske läser jag i fel (eller rätt?)trådar, men jag känner inte till det.

Anmäl när du ser det, det är ju emot forumets regler och vederbörande kanske inte inser det.

• janne j

Jo då det suger att folk tar allt man skriver så bokstavligt och börjar med personangrepp och anmälningar så fort det man skriver inte faller dem i smaken men man vänjer sig med tiden om det är någon tröst.

• Danbala

Det är många som har svårt att skilja mellan olika typer av sakfrågor, åsikter, tyckanden, fakta, argument, etc.

[...fnord...]
  • Fidelis ad urnam

Vissa personangrepp är inte anmälningsbara.
    Vissa medlemmar tar det man skriver i en tråd och vänder det emot en när de kollar på ens bilder osv.
    Så onödigt beteende, men men....

• Charlott29

Jag har också sett det ett par gånger även om jag inte själv har blivit drabbad. Känns lite som att alla de människor som gör så hade inte vågat säga det om det var ansikte mot ansikte, och jag anser att man inte ska skriva saker som man inte hade varit beredd att säga "face to face"...

• Nadjis

Jag börjar med bli trött på det. Skriver man lite skämtsamt om något tar folk det på blodigt allvar. hur många ska man behöva lägga till för att folk inte ska tro att man menar allt precis som man skriver? Ironi är inte så vanligt att en del förstår... *suck*

• Leeloo

Ja ett visst mått av dagisbeteende finns absolut här. Vissa kan inte diskutera saker sakligt utan blir rabiata och personliga. Det blir inte nödvändigtvis personangrepp, men man anspelar på den andre personen tex: Ja men du som tycker sådär, du måste du tycka att pedofiler är bäst oxå!
    Typ.
    Det är tråkigt..

• Mi Ni Mi

Jag håller med till 100%
    Jag har börjat dra mig mer och mer bort från fl för detta känns som om det är samlingsplatsen för alla PERFEKTA människor.
    Alla är PERFEKTA mammor och lever i lyckliga förhållanden och tycker attde har rätt att se ner på andra och att kritisera deras liv.

Njä det är inte riktigt så men de få är de som utmärker sig och blir man drabbad av dessa PERFEKTA människor börjar man kanske tvivla på sig själv.
    Det som från början var ett kul ställe att babbla på (forumet) är nu ett ställe där man ser till att hacka så mycket som möjligt på varandra.

Att man har olika synsätt på saker och ting toleleras inte heller.
    Då är det bäst att attackera på det personliga planet.

Jag har även jag anmält personangrepp men vad händer då - INGENTING !!!!

Jag drar mig mer och mer bort härifrån och när mitt + går ut säger jag nog adjö på riktigt

Tre barns mamma med fötterna på jorden och huvudet i molnen
  • Clobberella

Ja vissa är väldigt otrevliga, men lika många är överkänsliga och tycker att "jag håller inte med dig" är ett påhopp...

• hillson

Många kan inte ta kritik eller ta att andra har åsikter och då anmäler och kallar det personangrepp.
    Många är så känsliga..

• Leeloo

Ja personangrepp och påhopp är inte att inte hålla med. Att kalla en bestämd person dum, ful, idiot etc det är påhopp. Men att säga att alla tjocka människor är fula, det är inget påhopp, inte mot en specifik person och då kan inte moderatorerna göra något.
    Så anmäler man och det inte händer något, då är det inget som bryter mot reglerna. Det kan vara på gränsen, men iom att dom hellre friar än fäller så kan det hända att den som anmäler tycker att dem blivit orättvist behandlade, det var ju ett solklart fall. Trots att det inte alls är det.

Svar på tråden Tycker du att folk bli så sjukt otrevliga och går till personliga angrepp över skitsaker?