• Angels

Måla byrå?

Vilken slags färg bör jag välja om jag ska måla en byrå?? Den är avlutad sedan tidigare och jag tycker den är så tråkig. Vill måla den vit och göra schablonmönster på den... Förslag??

• Svar på tråden Måla byrå?
  • Fragglerock

Jag har använt Beckers Vintergata till min möbler. Jag använder lite blankare färg om det är en möbler som är mer utsatt för slitade och en mattare och den inte blir så hårt åtgången.

Just Vinergata är en lite varmare vit som är jättefin om man gillar att patinera möblerna så att de ser lite slitna och använda ut. Jag är supernöjd med det och får många komplimanger för grejjerna. Finns nog en bild på en kista som är målad i mitt krypin!

• Mia med 4 pojkar

Oljebaserad halvblank ( glans 40 ) ger en tålig, slät och avtvättbar yta. Vill du ha en mattare färg så ta en silkematt panelfärg tex Lady 15 eller Ready 15. Oljebaserad ger ett något slätare resultat än den vattenlösligare som kan ha en tendens att bli lite randig ( uppskattas av många som vill att möblera ska se gamla ) Oljan tar mycket längre tid på sig att torka, luktar mer och gulnar med tiden så det är en smaksak vilken man föredrar :)

Svar på tråden Måla byrå?