• Littleangel81

Foglossningsbälte?

Nån som har tips på bälten som är mer diskreta och smidigare än dom man får hos sjukgymnasten?? Ska helt kunna rida md det oxå ,-)

• Svar på tråden Foglossningsbälte?
  • ommseif

? ska du rida med foglossningsbälte??

då tappar du ju hela funktionen med bältet om det ska vara "smidigt"... det är väl det som e själva grejen med bältet, att det ska sitta långt ner på höfterna för att "hålla ihop" dem...

• Littleangel81

mmmm men har hört sådana som rider med det å säger att det ger mera stöd..... men jag vet inte.....

• stin a

Ja foglossningsbälte ska vara så breda som möjligt för att få bästa effekten av stadighet...alltså rida när man har foglossning avstod jag ifrån helt och hållet när jag var gravid förut....Annars så finns det ett smalare bälte hos sjukgymnasten ,men kan säga att den åker bara upp och sätter sig i midjan då man rider eller cyklar med den...Förvånad

• Littleangel81

än så länge får jag inte ont utav att jag rider utan det e väl den gånen på dagen jag mår som bäst....jag bara tänkte om det fanns nått speiellt för mer stöd för magen än bara bra magmuskler ingen som vet nån sida man kan köpa på???

• stin a

Titta på sidan www.varsam.se   se om de kan ha fler modeller...själv har jag två olika modeller som jag andvänder..

Svar på tråden Foglossningsbälte?