• Salmiak6

Vad har Linköping att erbjuda en shoppinggalen som jag?

Ska till Linköping och undrar om det finns några kul affärer där att shoppa julklappar i osv.
    * Visst finns det Toys r us ute vid ikanohuset?
    * Var ligger polarn och pyret?
    * Finns det Panduro?
    * Någon annan kul barnklädesaffär?
    * Någon rolig heminredningsaffär?

• Svar på tråden Vad har Linköping att erbjuda en shoppinggalen som jag?
  • burtok

Visst finns det Toys r us ute vid ikanohuset? Japp, vid El Giganten
    * Var ligger polarn och pyret? Finns två inne i stan. En i Filbytergalleriet och en nere vid jaa, vad heter det, efter gränden mot akademibokhandeln...
    * Finns det Panduro? Inte vad jag vet
    * Någon annan kul barnklädesaffär? Har inte tänkt på det..
    * Någon rolig heminredningsaffär? Massor... det är bara att gå runt inne i stan så snubblar du över dem...

• annca

* ToysRus ligger på Tornby, ja. Där finns även BRIO (I IKANO-huset) och Sagoland/Babyproffsen.

* P o. P finns två på stan. En nedanför Gyllentorget och en i Filbytergallerian.

* Tyvärr. Ingen Panduro, Men Guns Hobbybod i Tannefors har en hel del Panduroprylar.

* Vi har en ren barnklädesaffär som ligger på Trädgårdstorget. Minns inte vad den heter dock.

* Heminredning: (Presenta) Rum Interiör på S:t Larsgatan gillar jag. Så finns ett par kul på Storgaran, strax nedanför Stora Torget, på höger sida om du kommer uppifrån domkyrkan.
    Och en nyöppnad jag inte minns vad den heter på Tornby i samma hus som Expert och InterSport.

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • burtok

Så finns det en affär som jag tycker om att handla i det är en the och krydd affär som ligger vid HM torget på andra sidan gatan. det finns så roliga kryddor där.. om du nu tycker om att laga mat.. Det finns bla en gratängkrydda som är kanon.. den gör att gratängen blir gyllengul...

Lycka till med shoppingen.. Ska dit själv nästa helg.. Hhhihhiii

• annca

Kom på: även Butiken Med Mera som ligger bredvid Kungsbergsskolan (på andra sidan Drottningbron) har en hel del grejor "av Pandurotyp" 

• annca

Och icke att förglömma: Norins Ost! Mmmmmm!

Det finns två kul te-affärer. En vid trädgårdstorget, den som burtok pratar om, och en lite längre upp på gatan som går rakt upp från trädgårdstorget. Te-boden. Nygatan tror hjag gatan heter.
    (Samma gata PoP ligger vid dessutom, fast i andra änden av gatan...)

• Pshevil

Inte Panduro, men Guns Hobbybod säljer grejor därifrån tror jag. Ligger på Gamla Tanneforsvägen bortom brandstationen. Finns ett ställe som heter Mera också, vid Drottningtorget, som säljer pysselgrejor och så.
    Måste slå ett slag för underbara Sportif Unlimited som säljer massvis med fina barnkläder (Katvig, Molo, Plastisock etc)! De har också vuxenkläder och lite inredningsprylar. Min favvo-affär!
    Finns en barnklädes-/barninredningsaffär längre upp på Drottninggatan också (på väg mot Stadshuset), kommer dock inte ihåg vad den heter. De har fina möbler (bl.a. Sia), lite leksaker och typ Laban-kläder.
    Nya Nordik ute vid Tornby har en massa fint i inredning och möbler!

• annca

Nere på stan finns dessutom BRs leksaker i Gallerian.

Och om man bara strosar runt för att leta affärer har vi Filbyter, Gyllen och Gallerian som är just gallerior!

• annca
    annca skrev 2006-11-03 10:39:10 följande:
    Nere på stan finns dessutom BRs leksaker i Gallerian.Och om man bara strosar runt för att leta affärer har vi Filbyter, Gyllen och Gallerian som är just gallerior! ~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
    Byt ut ordet Gallerian mot Gränden så blir det rätt!
  • Salmiak6

Åhhhh! Tack så jättemycket för alla tips! Så roligt jag ska ha idag! *hihi*

Svar på tråden Vad har Linköping att erbjuda en shoppinggalen som jag?