• Saltängen

Radhus vinsning i Gustavsberg, Värmdö

hej, är det någon här som bor i Gustavsberg, eller som känner till området? Vi ska nämligen på visning i helgen och jag skulle gärna höra lite åsikter om hur det är att bo i Gustavsberg, speciellt vad som är positivt respektive negativt med att bo i de olika områdena?

tack och hej från en förväntansfull radhusspekulant

• Svar på tråden Radhus vinsning i Gustavsberg, Värmdö
  • gbgumman

Vi bor i radhus gustavsberg, vilket område ska in titta på

• Duckan74

Bor inte där själv, men har vänner som gör det och vänner som ska flytta dit i januari. Tycker Gurra är bra på alla sätt.

• hillson

Har bott där sen jag var barn men flydde fältet..Gillar inte Gurraberg..

• Saltängen

hej, vi ska titta på ett radhus i Ösbydalen och ett i Lugnet. Jag är mest inne på det i Ösbydalen, är det ett schysst ställe att bo på? Eller skulle ni välja ett annat område? Vi har sett något i Charlottendal och Farsta Slottsvik också som är bostadsrättsradhus. Vi har en dotter på 1 1/2 år. Vi ska penda in till slussen med buss, hur funkar det?

oj, vad jag har många frågor...

• gbgumman

Vi bor i närheten av ösbydalen, men man pendlar in till stan och det fukar utmärkt. Bussarna går var 10 min. på morgonen och varje kvart näsatan alltid annars. Bra skola precis i närheten och många dagis. Vi trivs bra. Området byggs ut hela tiden mer affärer hela tiden i närheten och snart får i en jätte fin simhall. Välkommen

• Saltängen

Hannispannis - låter super! vi bor i Nacka nu( i en tvåa) så vi är lite fundersamma på om det blir lite för långt att åka med bussen. Men å andra sidan så är priserna här i Nacka för höga för oss, och då känns Gustavsberg som det enda alternativet. Jag har bara varit där på sommaren, men det känns verkligen mysigt.

Har du upplevt att de olika bostadsområdena har olika karaktär?
    Antar att det finns barnfamiljer överallt?

• Duckan74

Farsta Slottsvik är nybyggen, där nånstans ska mina vänner bo sen.
    Har pendlat från Gurra till stan under nästan 2 års tid (hade en pojkvän där en gång som jag sov hos ofta) och bussarna går ofta och tar ca 22 min till Slussen. Vad gäller skolor och dagis vågar jag inte uttala mig mer än att de som har barn där är nöjda.

• gbgumman

Gustavsberg är av annan karaktär än Nacka. Du kommer att märka skillnad. Jag är uppvuxen i solna och att bo här är annorlunda. Vi fick flytta hit då jag fick jobb här.

Bostadsområderna är olika man jag är inte själv uppvuxen här så jag känner inte till allt. Ösbydalen och liknade områden är ganska nybyggda. Många har flyttat in och ut men områderna börjar sätta sig nu. Många barnfamiljer är det i dessa områden. Jag skulle vilja säga nästan bara barnfamiljer. Folk är öppna och man måste vara öppen själv för att trivas. Gilla att sitta i sanlådan och prata skit. Om man stänger in sig blir folk lite aviga till en. Tråkigt. Jag vart lite chockad då jag är uppvuxen i lägenhet. Men jag har vant mig och snart är jag väll lika dan Annat

• gbgumman

Farsta slotts vi är jätte fint men dyrare. Problem är dock dagis så vitt jag vet så finns inget. Synd för där bor också många barn. För bi där går dock inte lika många bussar. också konstigt, men det kommer väll.

• Saltängen

Låter som om Gustavsberg är något för oss, för är det något vi saknar så är det kontakt med barnfamiljer i närområdet!

Åh, vad roligt det ska bli att gå på visning!

nu ska jag ta och stänga ner min dator på jobbet, hemma är datorn paj, men jag återkommer nog med frågor på tisdag när jag är tillbaka på jobbet!

Trevlig helg på er!

Svar på tråden Radhus vinsning i Gustavsberg, Värmdö