• Mamma till Neo05

brio race, bra vagn?

ja dags att köpa ny vagn.

har kikat lite på brio race... och d en verkar väl ok, onödigt tung kanske?
    för och nackdelar?

tips på annan smidig sitt vagn?

• Svar på tråden brio race, bra vagn?
  • Depsin1

JAg har precis köpt en Brio Race och är jättenöjd med vagnen.
    Den väger väl 12 kg inkl. hjul tror jag och det är väl lite tungt för en sulky men å andra sidan har du ett rejält viloläge som du annars inte får i en vanlig sulky.

Du får väga viloläget mot vikten efter vilket behov du har. Jag tycker att viloläget är viktigast för min del.

De är så grymt snygga!!! Mycket snyggare än Scootern.Scootern är precis likadan men lite annat utseende.

Brio Sitty är en vanlig sulky med sittläge som väger ca 7 kg.

• Pumafox

Vi har också köpt en Brio Race. Tycker inte alls den är tung, men det jämför jag iofs med Brio Novan som vi har haft som liggvagn.

Racen är stadig och bra, bra hjul, lätt att fälla ihop.

• Sandra G

Håller med de som skrivit innan. Vi har också en Race och är supernöjda, mycket snyggare än Scooter tycker jag personligen.

• modestyclara

Nackdelen är ju att den är tung. Ett alternativ kan vara ex cango friend som väger 9-10 kg. Brio sitty är ju som någon skrev ovan lättere men den har en knepig broms som sticker ut tycker jag...

• Depsin1

Vagnen blir ju lite tyngre om man vill ha en med viloläge. Brio sitty och Cango Friend har bara ett litet litet viloläge. Racen har nästan liggläge.

Det beror helt på vad man är ute efter.

• modestyclara

Depsin: Cango friend har tre lägen på ryggstödet varav ett är nästan fullt liggläge!

• Stora

Fördel. Rymlig stabil rejäl snygg, viloläge och suflett. ställbart handtag. Den är rymlig även till Ella 2½ år som är lång.

Nackdel: sämre fjädring än en vanlig vagn inte fullt liggläge,jobbig att köra i snömodd mm pg av hjulen men det är nästan alla sulkys.
    vi har en race o är jättenöjda men jag skulle nog köpa en Teutonia timmy. De har fullt liggläge.

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Cockermom

Jag också ville köpa en Brio Race, dom har dom på rea på Barnens Hus, 1695kr!

» Heather » Mamma till Alexander (050512) » Borlänge-bo »
  • Mor till Ella

Jag köpte en brio race till min dotter mycket pga det höj och sänkbara handtaget jag fick så ont i axlarna efter att vi gått långpromenader med brio sitty. fast jag kommer nog bara att använda racen ca 1 år sen är dottern förstor för den och då ska den säljas.

Svar på tråden brio race, bra vagn?