• Anonym

Vätska ur brösten

Idag när jag stod i duschen så märkte jag att det kom en vit vätska ur ena bröstet, så ut som bröstmjölk. Jag har dock inte ammat på drygt 3år och detta har aldrig hänt förrut. Vad kan detta bero på? Någon som vet?

• Svar på tråden Vätska ur brösten
  • Myrah

Jag har precis samma sak. Det roliga med mig är att jag aldrig ammat eller varit gravid.
    Mitt vänstra bröst har vätskat sedan i sommar,, men bara om man klämmer på det.

Jag har nu för någon vecka sedan hört att vätska ur brösten kan innebära cancer, men jag vet inte.
    Har inte kännt några knölar i mina bröst och har inte heller uppsökt läkare för detta. Vet inte om man ska det??+

• Anonym

Nej jag känner inte heller några knölar i brösten. Har hört något om att prolaktinhalten (nåt hormon) kan vara hög om det kommer vätska ur bröstet. Har även hört att det kan vara grav.symtom vilket jag undrar om det kan stämma då jag har en rad andra symtom oxå?
    Puffar för att se om någon annan vet...

• Emsan83

man kan ha råmjölk i brösten även om man aldrig varit gravid eller ammat

• Myrah

För min del har det inget med graviditet att göra då det hållit på sedan juni,,,

Det kan ju oxå vara som Emsan83 säger, råmjölk som är helt normalt??!!

• Anonym

Ja det är nog så. Inget att grubbla på antar jag. Blev så nyfiken på vad det kan bero på bara, men nu vet jag ju att det alltså kan komma råmjölk utan att man är gravid eller att det är något fel.

Svar på tråden Vätska ur brösten