• Anonym

Kan man ta reda på vem som ringer anonymt på mobilen?

Det är en tjej som ringer mig upprepande ggr och skriker otrevliga saker i telefonen. Kan man ta reda på vem det är? Hon ringer bara korta snuttar GÅr det att anmäla?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kan man ta reda på vem som ringer anonymt på mobilen?
  • Anonym

Ingen som vet?

• Poffan

Jag tycker du ska anmäla så att de finns dokumenterat om de fortsätter länge eller blir en massa hot osv.
    Tyvärr är de väldigt svårt för polisen att ta reda på nummer om de tex är från en mobil. Men det är inte omöjligt men de kostar lite pengar därför kan de ta ganska många samtal innan de händer nåt.

Men anmäla ska du göra!

Lycka till

• Prisssan

Jag tror inte det går, om man inte polisanmäler. De kan ju spåra samtal.

• blackangel

Byt telefonnummer först och be att få det som hemligt nummer.. Fortsätter det iallafall, så får du väl göra en polisanmälan.
    Det går att spåra hemliga nummer om det gäller hemtelefonen vet jag, men vet inte riktigt vart man vänder sig bara, och det är väldigt dyrt för bara några dagars användning.

Men byt nummer först och se om det hjälper!

• Anonym

Tro mig det går.....polisen kan spåra allt!!!

De kan kolla med din mobiloperatör hur ditt kontaktnät varit osv. Och vilka nummer du varit i kontakt med.

I know!!!!!!

• Anonym

anomyn innan..

Och Oavsett hemligt nummer!

• Anonym

Jag tror tyvärr att det är grymt svårt om hon har kontantkort

• Anonym

vet du varför hon ringer å vem d?
    å varför?

• Anonym

Hos vissa mobiloperatörer kan du beställa spårning själv, du får då en lista på alla inkommande samtal som gjorts till din mob, även hemligt nummer. Sen kan ju tjejen använda ett oregisterat kontantkort, och då har ju du ingen nytta av infon. Om polisen bestämmer sig för att nysta i det hela och bedömer det som hyfsat allvarligt brott kan de ta reda på var mobilen befinner sig, vilken modell, vilka andra samtal som ringts mm.

• LuckyDucky

Har du ett mobilnummer som står på din hemadress? I sådana fall skulle jag byta nummer på en gång... det är ju bara för henne att gå in på hitta.se i sådana fall.

Som senaste anonym säger så kan oftast operatören ta fram en lista på samtalen, men jag skulle nog byta nummer om jag var dig.

• Anonym
    LuckyDucky skrev 2006-11-03 12:33:04 följande:
    Har du ett mobilnummer som står på din hemadress? I sådana fall skulle jag byta nummer på en gång... det är ju bara för henne att gå in på hitta.se i sådana fall.Som senaste anonym säger så kan oftast operatören ta fram en lista på samtalen, men jag skulle nog byta nummer om jag var dig.
    Det går inte att hitta mitt nr då jag har ett anonymt men jag har haft nret lääänge och har helst ingen lust att byta
  • blackangel

Jag hade oxå haft numret länge, men var så illa tvungen att byta för att slippa få otrevliga sms från en viss person. Måste nu ge det nya numret till massor av människor pga en idiot som inte har något annat för sig än att jävlas....

• Anonym (tips)

Om du har telia så kan du beställa spårning för en summa på 500:-
    De kan dock endst spåra efter du gjort beställningen inte redan ringda samtal. Men när hon ringer igen så ser dom vilket nummer som står för samtalet och vem som står för nummret.

• LuckyDucky

Okay, vad bra! Läskigt annars!

Men du vet alltså inte vad hon vill? Och det är dig hon söker?

Jag var med om en obehaglig tjej förut... hon ringde till min mobil och skällde ut mig. Hon trodde att jag var en tjej som hennes sambo känner. Men hon hade ju fått fel nummer, vägrade dock att inse det. Slutade med att jag bytte nummer :/

• magic eyes

Oroa dig inte för att det INTE går. Oroa dig mer över hur mycket tid och pengar polisen är villig att lägga ned på ditt fall.

En riktilinge brukar vara, är du inte mordhotad, alltså har ingen uttalat ett direkt hot som innebär att du kommer att dö, spårar dom sällan upp kontantkort.

Men det går, att spåra även ett kontantkort.

Man kan räkna ut avståndet mellan masterna, där telefonen/SIM befinner sig. Sen är resten inte så klurigt, fast det kostar pengar, och på oss vanliga svenssons lägger dom knappast inte ned dom pengarna.

Men, som kuriosa.

Dom visste i vilken park siba´s VD fanns, före dom hittade honom ;) Med hjälp av nallen....

älskar mina barn, mina änglar. - kämpar för barnens rätt till mig som pappa
Svar på tråden Kan man ta reda på vem som ringer anonymt på mobilen?