• Leah

får man ut a-kassa retroaktivt?

Har inte fått klart med a-kassan än om jag får ut nån ersättning.......och snart kommer bebisen ut! Är det så att man får ut a-kassa retroaktivt, jag har frilansat sen juni, men ej jobbat full tid. Nån som vet???
    /Leah

• Svar på tråden får man ut a-kassa retroaktivt?
  • Fiffi M

Nu känner jag inte riktigt till hela din situation, men jag fick i alla fall ut 18.000 retroaktivt från a-kassan en gång.
    De håller ju på och behandlar ens ärende i evigheter, man går i månader utan pengar

• Leah

Tack Fiffi M!
    Det var det jag ville höra........!
    *kram*

• Måsen

Om du varit anmäld på arbetsförmedlingen och a-kassan dragit ut på beslutet kan du få ersättningen retroaktivt.
    Har du varit arbetslös utan att ha registrerat dig på arbetsförmedlingen har du däremot inte rätt till någon ersättning i efterhand.

• Leah

Jag söker a-kassa enligt studerande villkoret, har pluggat högskolan under de 6 senaste åren, tog examen i juni-04. Anmälde mig till arbetsförmedlingen direkt och ansökte om a-kassa när jag hade varit anmäld i 90 dagar, dvs. i början av september. Har varit i kontakt med a-kassan MÅNGA gånger sen dess, dom säger att dom ska höra av sig......men det gör dom aldrig, suck. Jag vill gärna få detta utrett innan bebisen tittar ut (har bf 23/11)........hoppas att det blir så.

• Måsen

Hoppas du får pengarna snart!

• Leah

Ja, tack! Har bestämt mig för att vänta med att ringa tills på torsdag, då är det en vecka sen jag sist var i kontakt med dom - och då sa dom att dom skulle höra av sig omgående. *försöker att inte bli upprörd*

• vårsol

Om du är berättigad ersättning från a-kassan så får du alla pengarna retroaktivt när ditt ärende är klart.

• norgesessan

varför får du inte alfakassa? Min sambo fick alfakassa nestan ett halvår, när han skulle ha full akassa, därför fick vi en klumpsumma när ärendet var över..men det krävde mycket tjat!!!!

• Leah

alfakassan funkar väl som vilken a-kassa som helst? vill tillhöra den som är knuten till det fack jag är medlem i.

Nu har dom äntligen hört av sig, så jag hoppas jag får ett positivt besked nästa vecka!!

Svar på tråden får man ut a-kassa retroaktivt?