tips på bra/dåliga mockasiner?
Tänkte köpa mockasiner till killen som snart ska in på dagis, tips på nga som är bra att gå i och som sitter kvar eller varningar på sämre märken?
Tänkte köpa mockasiner till killen som snart ska in på dagis, tips på nga som är bra att gå i och som sitter kvar eller varningar på sämre märken?
Köpte på Kappahl, billiga och bra!
De absolut bästa är inte vanliga mockasiner, utan Bobux skor...dvs små skor helt i skinn.
De är jättebra, sitter bra på foten och är klart värda sitt pris.
Bobux skorna finns på välsorterade barnaffärer...har inte sett dem i de större kedjorna.
Jag tycker faktiskt att vi har haft mer glädje av våra Nowa-Li mockasiner än av våra Bobux. Leta efter Nowa-Li mockasinerna där de säljs billigt, jag bor i Göteborg så jag vet inte hur det är i Stockholm. I vanliga fall kostar de typ 110:-, men vi betalar aldrig mer än 50 kr (utgående mönster och färger).
I stockholm finns de lite överallt!
Jag har också mockasiner från nowa-li, har även köpt på PO.P som jag fram tills nu tyckte om.
Senast köpte jag på Lindex, de var gjorda med tvättbart kalvskinn, det gillade jag för det händer ju att man måste tvätta mockisarna och då är det tråkigt om skinnet under blir alldeles stelt.
Nowa Li är bäst. De finns på tex Åhlens med eller utan dekor. (Finns tex med Pippi,Laban mm o enfärgade) Polarn O Pyrets är också bra. Bra med extra resår över vristen på små barn.
Är jättenöjd med Nowali jag med!
Jag gillar inte mockasiner alls, dom är tokvarma, krångliga att få på och inte så snygga. Freja har bobuxar istället, dom är mycket bättre!
Bobux är bäst!
En synpunkt jag fick från dagis är att det är bättre med typ sandaler eller innesko med hård gummisula för små barns fötter. Mockasiner är inte bra för barn som nyss lärt sig gå. De behöver en stadig sko för att inte bli plattfotade (i värsta fall). Så jag köpte ett par innetofflor med hård sula på Skopunkten och de är toppen. Var annars helt inne på mockasiner innan personalen stoppade mig.
Nowa-li har vi haft och dom är suveräna. Vi brukar köpa våra på Coop där dom kostar runt 98:-. För tillfälligt har vi två par från HM som är dundermjuka och sköna. Sonene älskar dom han vill inte vara utan sina mossasiner. MEN det känns som dom slits mycket snabbare än Nowa-li.
Efter att ha letet i varendaste pop under ett par månader efter brunvita gav jag upp och hittade brun/orange på hm så det blev dom och de känns sköna och bra!!
Nynni: Ursäkta mig, men jag tror det där är typ världens största myt. Tror du alla barn i länder där ingen har skor på sig blir plattfotade? Vi människor är skapta för att gå barfota och mjuka skinnskor/mockasiner är ju så nära det man kan komma i de situationer foten behöver mer skydd.
På förskolan säger dom att Sanna har dom bästa tofflorna (bobux) dom sitter på och torkar snabbt om dom skulle bli blöta.
Jag röstar för bobux!!
Mockasiner har inte suttit bra på min kille iaf.
Låter väldigt konstigt att man ska bli plattfot om man inte använder skor med sula, man föds ju utan skor och det är ju det mest naturliga att gå utan skor.
När jag frågade på BVC om att min dotter trampar lite innåt med fötterna sa hon att det bästa var att låta henne gå mkt barfota för att bygga upp hålfoten!
Tycker oxå Bobux är bäst, läste dessutom att de rekommenderas av pediatriker eller vad det nu heter (ngn typ av barnläkare)
Jag köpte mockasiner från Playshoes på Barnkammaren i Malmö.
De var supersöta. Det fanns med olika djur eller någont rosa och gulrandigt mönster. Tror de kostade 79kr.
Det tycker jag är billigt och de håller jättebra.
kixan: Trodde också det, och kanske är det så. Nu är Hugo van vid de där tofflorna så nu får han väl ha dem.
Polarn och Pyrets innetofflor tycker jaag är super bra .