• 3 barns mor

natriumbikarbonat och natriumkarbonat

natriumbikarbonat och natriumkarbonat är det samma sak ? Har köpt vishy vatten i glasflaska med gulaktig etikett ska ha det till dotterns svamp på tungan.

Men alla skriver att det ska innehålla natriumbikarbonat men denna innehåller natriumkarbonat hittar ingen med natriumbikarbonat

• Svar på tråden natriumbikarbonat och natriumkarbonat
  • 3 barns mor

Fattar inget i alla fall. Men kan man använda vichy vattnet jag köpt.

• Nisse B
    3 barns mor skrev 2006-11-03 21:47:55 följande:
    Fattar inget i alla fall. Men kan man använda vichy vattnet jag köpt.
    Hej trebarnsmor!  Natriumbikarbonat eller som det igentligen skall heta Natriumvätekarbonat. Förr i tiden gick
    man och drack brunn. Brunnarna innehöll oftast karbonater och järn, därför ansågs det vara hälsosamt.
    Natriumbikarbonat eller Allmänt namn" BAKPULVER" vilket är samma som man använder när man bakar kakor.

Även Brandsläckare så kallade pulversläckare innehåller Natriumbikarbonat.  Natriumbikarbonat används numera in onkologi dvs. cancerbehandling. Jag tog upp det här på bloggen IFOKUS, och jag blev fullständigt
    tillplattad och ombads att inte skriva något mer på bloggen. Komma med såna kontroversiella påståenden
    som att använda Natriumbikarbonat mot cancer, med andra ord idiotförklarad?
    För den som tycker likadant kan jag rekommendera att läsa: http:/blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/bakpulver_mot_cancer Forskning:   blog.imva.info/medicin/baking-soda-cancer-laugh.
    Det finns fler artiklar på nätet om samma sak. Jag brukar uppmana folk att själv googla på olika påståenden.

Kroppens PH värde är, eller skall vara PH7 blodet har något högre PH c:a 7,35.  Jag framkastade 2009 till läkare på Sabbatsbergs Sjukhus att jag misstänkte lågt PH värde som den stora boven i inflammationer i
    kroppen bla. Artros spondylit, artrit, cancer mfl.  Fick som svar att var det något som kroppen skötte själv på
    utmärkt sätt så var det att hålla rätt PH värde.
    Varför är det lägre PH värde i inflammationer som tex Artros, eller att 100% av cancerpatienter har för lågt PH
    Vem läste inte om Steve Jobs (Appelgurun) och hans försök att själv bota sin cancer med fruktjuiser ?
    Är det något som cancern lever och frodas av så är det socker.
    Nu är det ju så att Natriumbikarbonat är en av olika preparat som används inom onkologin. Man skall oxå akta
    sig för att exprimentera  själv, då för höga doser kan leda till bla. njurproblem.Har pluggat via datorn sen 2004
    i allt som rör nya forskningsrön, mediciner och behandlingar från hela världen.Mitt specialgebit är Coxartros
    eller allmänt Artros.

Nisse B

Svar på tråden natriumbikarbonat och natriumkarbonat