Ni som ger gröt till 4-5 månaders, vilken gröt ger ni?
Tänkte snart börja med smakisar och även gröt men jag undrar vad för gröt man använder/köper? Hur har ni gjort?
Tänkte snart börja med smakisar och även gröt men jag undrar vad för gröt man använder/köper? Hur har ni gjort?
Köper välling i tetrapack... potatis-morotsvälling.. den är ganska tjock, som gröt. :)
Jag använder nestlés havregröt från 4 månader.
ska pröva banan gröt på min snart 4 månader...
Havregröt kör vi även här, Anton älskar den!
Vi ger vår lille kille nestlés havregröt. Han är helt tokig i den!
Sempers Banangröt och Havre & majs-gröt (båda från 4 månader).
Vi har också köpt mild havregröt, men har inte provat ännu.
Mild havregröt. Verkar som om det är smaskens.
Nestles Mild havregröt. Trodde min dotter skulle tycka bättre om banangröten (det låter ju gott) men det gjorde hon inte, havre gröten är godast tycker hon.
Vi kör med banangröt. Lite i taget så märker du när det behövs ökas på.
Vincent har ett visst ljud som han gör när det går för sakta. När smakisen jag gjort är slut och han fortfarande är sugen så får jag öka på smakisen.
Nestles majsgrøt och Sempers banangrøt
Vi har kört med nestle´s havregröt, men det gillade inte Minja. Nu har vi Nestlés risgröt med banan som hon ÄLSKAR!!
Här äter vi NestleBona. Barns havregröt från 5 månader. Jättegott med en klick fruktpure till!
nestlés milda havregröt
Vi använder Sempers banangröt från 4 månader, till vår 4-månaders.
//Ullet
Vi började med Sempers mild havregröt. På paketet står hur man tillreder en "smakportion" sen gick vi över till banangröten från Semper -den var inte allts lika omtyckt...nu har jag köpt Nestles milda eftersom det inte går att hitta Sempers här där vi bor och de tydligen inte kan ta hem heller..*sur*
Den var också OK men Sempers milda har varit favvisen...
Skulle råda till att börja med en mild gröt utan fruktsmak först. Gör en smakprotion står som sagt på paketet och ge lite första dagen öka sedan vår Ella åt nog en smakportion efter 3 dagar (En smakportion är ½ vanliga portionen på Sempers gröt)
Vi gav gröt i en vecka sen alternerade vi gröt eller grönsaktpure för att efter några veckor ge gröt till "kvällsmat" och smakis av grönsak på lunchen. Sen när hon smakat av de flesta grönsaker gick vi in på fruktpure' då gav jag lite till efterrätt o lite på gröten.
Sen när Ella var 5 månader så had vi smakat av de flesta grönsaker och då började jag ge smakisar av 5 månaders pureburkar med kött. Jag blandade med potatis-paletenackspure o några tsk köttpure i början. Nu 5½ månad gamal äter hon en halv 5 månaders burk och fruktpure till efterrrätt vid 5 tiden äter hon nästan en hel port gröt. Jag ammar efter maten och de övriga måltiderna.
Vi har gjort egen havregryns- och mannagrynsgröt och blandat i fruktmos. Speciellt havregrynsgröten tycker Adam är mums.
EkoGo´s mjölkfria Banangröt eller äppelgröt. Han är helt galen i den!!
Agge o Felix